• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 30 تیر 1402
کد مطلب : 197860
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Bg9nk
+
-

چه خبر از شهر؟

بلدیه
چه خبر از شهر؟

این هفته هم خبرهای طرح‌ها و پروژه‌های شهری در کنار رویدادهای شهر، مجموعه رخدادهای شهری را تشکیل می‌دهد که تعداد این خبرها کم نبود.

سفر شهردار تهران به عراق

شهردار تهران که در راس هیأتی به عراق سفر کرده بود با نصیف الخطابی، استاندار کربلای مقدس درباره مراسم اربعین دیدار و گفت‌وگو کرد. علیرضا زاکانی، با توجه به درپیش‌بودن رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین و ضرورت خدمات‌رسانی به خیل عظیم شهروندانی که مشتاق شرکت در این مراسم هستند، گفت: امیدواریم بتوانیم تمهیدات لازم را برای خدمت‌رسانی به زائران فراهم کنیم. بخش عمده خدمات شهرداری تهران البته در داخل ایران ارائه می‌شود و برای همه زائران خواهد بود، چه شهروندان تهرانی که مایل به شرکت در این رویداد عظیم هستند، چه دیگر زائرانی که از کشورهای همسایه حتی به قصد زیارت وارد خاک ایران شده‌اند.

آغاز ساخت ۲۸پارکینگ جدید طبقاتی

به‌گفته سیدمجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، تعداد پارکینگ‌‌های طبقاتی عمومی، ظرف کمتر از 2سال، بیش از دوبرابر می‌شود و تعداد آنها از مجموع ۲۴پارکینگ فعلی به ۵۲مجموعه پارکینگ عمومی افزایش می‌یابد.

پیگیری ثبت مهمانی۱۰ کیلومتری غدیر در گینس

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از تلاش و پیگیری برای ثبت مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در کتاب رکوردهای گینس خبر داد. رضا صیادی در حاشیه یکصدو‌شصت‌ودومین جلسه شورای شهر تهران‌ در جمع خبرنگاران، گفت: جشن غدیر به همت همه مجموعه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد. مردمی‌بودن این جشن مشخص است و حاکمیت در این جشن زیرساخت‌ها را فراهم کرد و کار اصلی توسط مردم انجام شده که البته کار بزرگی بود.

آزادسازی معارض پروژه بزرگراه یادگار امام

بزرگ‌ترین معارض پروژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام، آزادسازی و تحویل می‌شود. سیدمحمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه۹ درباره رفع معارض پروژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام گفت: با همکاری و تعامل مناسب و سازنده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و پیگیری‌های مستمر سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و شهرداری منطقه۹، در راستای اجرای توافقات سابق، عرصه داخل طرح پروژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام از پادگان جی به مساحت ۴۹هزارو۱۸۱ مترمربع توسط این وزارتخانه تحویل شهرداری تهران شد.

توضیحات رئیس شورای شهر درباره لایحه باغات

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ادامه بررسی لایحه باغات پایتخت خبر داد و هدف این لایحه را، تسهیل در ساخت‌وساز در کنار حفظ درختان عنوان کرد. مهدی چمران با بیان اینکه هنوز بررسی لایحه باغات تهران به اتمام نرسیده، گفت: در راستای تدوین این لایحه، یک‌سری جلسات مشورتی با استادان دانشگاه و حتی اعضای شورای شهر گذشته و کسانی که در شهر ساخت‌وساز می‌کنند، برگزار خواهیم کرد و نظرات تمامی این افراد را دریافت خواهیم کرد و پس از مشورت و جمع‌بندی نهایی، لایحه جهت بررسی و تصویب به صحن علنی شورا خواهد آمد. ما در این لایحه به‌دنبال این هستیم که هم درخت و هم شرایط برای مردم به‌گونه‌ای باشد که منافعشان حفظ شود.

خادمان روضه‌رضوان ثبت‌نام کنند

داوطلبان نظافت مسیر راهپیمایی عظیم اربعین می‌توانند در سامانه «خادمان روضه‌رضوان» به نشانی khademanerozerezvan  ثبت‌نام کنند. محمد کیخواه، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: از آن دسته از عزیزانی که در ایام اقامه عزای امام حسین(ع) تمایل دارند داوطلبانه در پاکسازی و نظافت هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها مشارکت داشته باشند دعوت می‌کنیم که در سامانه خادمان روضه‌رضوان در پیام‌رسان‌های داخلی ثبت‌نام کنند. بعد از ارزیابی و قرعه‌کشی، از میان ‌ثبت‌نام کنندگان برای حضور در کشور عراق دعوت خواهد شد.

هوای تهران در آستانه وضعیت قرمز قرار گرفت

پنجشنبه براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا روی عدد۱۴۹ یعنی در بازه ناسالم برای گروه‌های حساس و در آستانه وضعیت قرمز قرارگرفت. همچنین روز چهارشنبه نیز شاخص هوای تهران روی عدد۱۳۷و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید