• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 28 تیر 1402
کد مطلب : 197736
+
-

پاریس میزبان 11 هزار صندلی بازیافتی!

زندگی پدیا
پاریس میزبان 11 هزار صندلی بازیافتی!

مهتاب خسروشاهی

برگزاری هر مسابقه جهانی مانند بازی‌های المپیک یا جام‌جهانی، فرصت خوبی برای به رخ کشیدن توانایی‌های کشورهاست. اما بعضی از کشورها به شکل خاصی توانایی‌های خود را معرفی می‌کنند؛ مانند کشور فرانسه که تماشاگران بازی‌های المپیک تابستانی سال 2024میلادی در پاریس، رویدادهای آبی را از روی صندلی‌های ساخته شده از پلاستیک جمع‌آوری شده در سطل‌های بازیافت از اطراف منطقه تماشا خواهند کرد.
تخمین زده شده که 80درصد از 100تُن پلاستیک مورد نیاز برای ساخت صندلی‌ها از یک محل تهیه شده است! و دقیقا در همین محله، شرکتی به نام Le Pave قرار است پلاستیک‌ها را به مواد جدید قابل استفاده برای ساخت‌وساز تبدیل کند. این پلاستیک‌ها که از منطقه ‌سن‌دنیس جمع‌آوری‌ شده‌اند، در همان منطقه توسط شرکت مذکور خرد، پردازش و آماده‌سازی شده و برای ساخت استخر ویژه بازی‌های المپیک استفاده خواهند شد.
برای آنکه صندلی‌های ساخته شده از مواد بازیافتی جان و سلامت تماشاگران را به خطر نیندازد آزمایش‌هایی مانند مقاومت به اشعه فرابنفش، مقاومت مواد در برابر آتش، سمی بودن برای انسان، بررسی مقاومت الکتریکی، میزان استحکام و چسبندگی صندلی‌ها به زمین و مقاومت در برابر کنده شدن از روی سکوهای سیمانی انجام شده است.
ماریوس هملوت، یکی از بنیانگذاران شرکت Le Paveتوضیح می‌دهد که برای جمع‌آوری و نگهداری پلاستیک‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند که این مشکل با استفاده از جریان منظم جمع‌آوری زباله برطرف شد. در این جمع‌آوری 5میلیون بطری نوشابه توسط شرکت‌های مختلف جمع‌آوری و خرد شده و برای تولید نهایی به شرکت Le Pave منتقل شدند.
نکته جالب اینکه در فراخوانی خطاب به بچه‌ها از آنها خواسته شده تا بطری‌های نوشابه‌ خود را داخل سطل زباله‌های شهری بیندازند تا فردا بتوانند بازی‌های المپیک را از روی صندلی‌های ساخته شده از این بطری‌ها تماشا کنند. این فراخوان و شعار بچه‌ها را به این کار تشویق کرده است.
مسئولان برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی 2024فرانسه و مقامات فرانسوی در تلاش هستند تا علاوه بر تأمین امکانات رفاهی برای تماشاگران میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با سال 2012و 2016میلادی را کاهش دهند. علاوه براین در تلاش هستند تا میزان آسیب به محیط‌زیست طی بازی‌ها کنترل شود. یکی از این موارد، تلاش شاخص آنها برای حفظ محیط‌زیست رودخانه سن است؛ چرا که قرار است برای نخستین بار پس از چندین دهه مسابقات سه‌گانه شنا در آن برگزار شود. رودخانه سن که یکی از نمادهای مهم شهر پاریس است، در اواسط دهه 2010میلادی کاملا مرده و از نظر رنگ نیز به سبز- قهوه‌ای تغییر رنگ داده بود. بنابراین لزوم حفاظت از آن پس از احیای دوباره این رودخانه بسیار مهم است.
براساس برآوردهای انجام شده قرار است 11هزار صندلی بازیافتی برای ورزشگاه‌های پاریس آماده شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید