• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 26 تیر 1402
کد مطلب : 197527
+
-

امداد محله‌محور باید در دستورکار قرار بگیرد

مهدی اسماعیل‌‌پور ؛ روزنامه‌نگار

نشست هم‌اندیشی استاندار تهران با مدیران عامل آتش‌نشانی‌های استان تهران و بازدید از مرکز آموزش بین‌المللی ایثارگران سازمان آتش‌نشانی پایتخت روز گذشته برگزار شد.

لزوم امداد محله‌محور

علیرضا فخاری، استاندار تهران:
موضوعات مربوط به حوزه آتش‌نشانی در تهران بزرگ با وجود حوادث غیرقابل پیش‌بینی، میدان وسیع پر‌مخاطره‌ای است که کمبود تجهیزات و امکانات و حتی ایستگاه‌ها همگی در کنار هم نشان‌دهنده راه بلندی است که در پیش داریم. البته باید بدانیم که هنوز در امتحان‌های اصلی ورود نکرده‌ایم. در حوادثی چون زلزله شدید شاید برای کمک نیازمند توانمندی‌های متعددی باشیم و در این حوادث نیروهای آتش‌نشانی بیشترین نقش‌آفرینی را دارند. اگر امداد محله‌محورشکل بگیرد، می‌توان از ظرفیت خیرین برای تامین برخی ‌نیازها استفاده کرد. قطعا از سوی دیگر هوشمندسازی نیز اهمیت بسیاری دارد.

تعامل و کمک به آتش‌نشانی‌های شهرستان تهران

قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران:
عملیات‌های آتش‌نشانی شهر تهران در شهر‌ها‌ به درخواست سازمان‌های آتش‌نشانی شهرستان‌ها انجام می‌شود و مدیریت آتش‌نشانی‌های شهرهای اطراف و حریم در تعامل با سازمان آتش‌نشانی تهران هستند. می‌دانیم که آتش‌نشانی‌های شهر‌های اطراف به‌ویژه شهرهای کوچک در تجهیزات مشکلاتی دارند، لذا امکانات خود را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. در شهرستان‌ها می‌توانیم ظرفیت‌های آموزشی این مرکز را مورد استفاده قرار دهیم و هزینه‌های تمام‌شده آن نیز با تخفیف به آنها ارائه می‌شود.

عملیات‌ها و مأموریت‌های خارج از تهران:
در سیل امامزاده داوود 6ایستگاه آتش‌نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند و ۱۰‌روز عملیات‌شان به طول انجامید.
۳۰ دستگاه خودرو به همراه ۵۰‌نیروی آتش‌نشان در حادثه متروپل آبادان به محل اعزام شدند و فرماندهی عملیات بر عهده آتش‌نشانی تهران ‌بود.
امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی به همراه اعزام ۱۵‌کامیون کمک‌های جمع‌آوری‌شده انجام شد.
در طول اغتشاشات سال گذشته، نیروهای آتش‌نشانی در آماده‌باش 100درصدی بودند.
نیروهای آتش‌نشان در تمام مراسم‌های ملی و مذهبی در صحنه حضور دارند.
سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از نیروهای آتش‌نشان برای راهپیمایی اربعین به مرزهای ایران و داخل کشور عراق برای ایمنی زائران اعزام می‌شوند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید