• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 تیر 1402
کد مطلب : 197282
+
-

تسلیم یوفا

یوونتوس؛ باشگاهی که نمی‌شناختیم

تسلیم یوفا

در باشگاه یوونتوس انقلابی برپا شده است. چندی پیش آنیلی و دارودسته‌اش از مالکیت و مدیریت باشگاه کنار کشیدند و جای خود را به افراد جدید دادند. یووه در توافقی با یوفا پذیرفت که به جای محرومیت 5ساله از رقابت‌های اروپایی تنها در فصل آینده از مسابقات قاره محروم باشد. آنها جای خود را در لیگ کنفرانس به فیورنتینا دادند تا تیم را بازسازی کنند. مشکل یوفا با این باشگاه ایتالیایی ادامه حضورشان در پروژه سوپرلیگ اروپا به رهبری فلورنتینو پرز و رئال‌مادرید است. با توجه به نقطه ضعفی که یووه بر سر مسائل مالی دارد، یوفا از این ضعف استفاده کرد و به آنها فشار آورد. نتیجه این شد که یووه تصمیم گرفت به‌زودی خروج خود را از سوپرلیگ اعلام کند تا رئال و بارسا در این پروژه تنها بمانند. باشگاه یوونتوس رسما اعلام کرد که بعد از مذاکره با رئال‌مادرید و بارسلونا‌ و با درنظر‌گرفتن برخی اختلاف‌نظرها، روند خروج از پروژه سوپرلیگ را آغاز کرده است. اما با توجه به مفاد قرارداد سوپرلیگ، تکمیل این فرایند نیازمند تأیید دیگر باشگاه‌های حاضر در این پروژه است. گام بعدی یوفا فشار روی بارسلونا خواهد بود تا با استفاده از نقطه ضعف‌های زیاد این تیم ازجمله ورشکستگی نسبی اقتصادی و رسوایی داوری، این باشگاه اسپانیایی را متقاعد به خروج از سوپرلیگ سازد.
    از طرفی، با تصمیم باشگاه، 2بازیکن این تیم ازجمله کاپیتان لئوناردو بونوچی و وستون مک‌کنی از حضور در تمرینات این تیم منع شده‌اند و باید خیلی زود بیانکونری را ترک کنند. بونوچی که در تیم ملی هم با گاف‌هایش قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا را از ایتالیا گرفت، دیگر گزینه‌ای قابل اتکا نیست. او ناامید است اما تسلیم نمی‌شود؛ هدف او همیشه پایان‌دادن به دوران حرفه‌ای خود در یوونتوس است. او تا‌به‌حال هرگز به رفتن به جای دیگری فکر نکرده و اکنون نیز قصد انجام این کار را ندارد. این بازیکن با تصمیم باشگاه موافق نیست و معتقد است که بدون توجه به زمان بازی کمی که آلگری به او می‌داد، همچنان می‌تواند مفید باشد. یوونتوس در پایان‌ ماه آوریل از بونوچی برای خداحافظی دعوت کرد و در آخرین بازی خانگی پیشنهاد جشن و خداحافظی را به او داد اما لئو گفت نه، چون بازی سی‌وهفتم، مصاف به‌طور اتفاقی یووه و میلان بود. گفته می‌شد مارسی این مدافع باتجربه را می‌خواهد اما باشگاه فرانسوی آن را تکذیب کرد.
   یووه با فروش ولاهوویچ هم مشکلی ندارد اما برای این بازیکن 75‌میلیون یورو می‌خواهد تا ‌سراغ جاناتان دیوید از لیون برود یا بازیکنی دیگر. گزینه‌های خط حمله فعلا این دو هستند؛ جاناتان دیوید، مهاجم لیل (قیمت تقریبا‌ 60میلیون) و نوآ اوکافور مهاجم سالزبورگ (قیمت حدود 20میلیون). اگر امباپه برود، پاری‌سن‌ژرمن برای خرید ولاهوویچ اقدام خواهد کرد. چلسی و تاتنهام نیز به او علاقه دارند. هویلند و اسکاماکا نیز در فهرست هستند.
   سران پاری‌سن‌ژرمن به جان لوئیجی دوناروما دروازه‌بان ایتالیایی اطلاع داده‌اند برای فصل جدید نیازی به او ندارند و خود این بازیکن هم مایل است تا پارک دو‌پرنس را ترک کند. یوونتوس را می‌توان مقصد احتمالی این بازیکن دانست. پاریس به‌جای او دنبال هوگو لوریس فرانسوی، داوید دخیا یا کپا خواهد رفت.

اتفاقات دیگری که در مدیریت جدید افتاده، این است که بعد از 11‌سال، از فصل بعد جیپ دیگر اسپانسر پیراهن یووه نخواهد بود. کالوو وظیفه دارد جایگزینی پیدا کند که بتواند به اندازه اسپانسر فعلی (40‌میلیون یورو) بپردازد. کشوری از خاورمیانه تصمیم گرفته است پیشنهادی ارائه دهد که هنوز مبدأ آن مشخص نیست.

یوونتوس برای فرانک کسیه رسما با بارسلونا ارتباط برقرار کرده، باشگاه کاتالانی اجازه خروج با رقمی کمتر از 15‌میلیون را به او نمی‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید