• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 24 تیر 1402
کد مطلب : 197279
+
-

سریال انصراف و ریاست دبیر

رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرد تیم ملی با 70 تا 80درصد نفرات اصلی‌اش در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت خواهد کرد

سریال انصراف و ریاست دبیر

مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی پنجشنبه 22تیرماه در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و طی آن علیرضا دبیر برای 4سال دیگر ریاست فدراسیون کشتی را در دست گرفت. پیش از این در 26تیرماه1398 دبیر موفق شده بود از اعضای مجمع رأی لازم برای نشستن روی صندلی ریاست را کسب کند. برخلاف 4سال پیش که دبیر در یک ماراتن نفسگیر- که انتخابات به دور دوم کشید- رئیس شد، این بار با 38رأی از 39رأی، قاطعانه به ریاست رسید. یک رأی سفید هم متعلق به وزارت ورزش بود که طبق معمول در انتخابات به سبد هیچ نامزدی ریخته نمی‌شود تا بی‌طرفی وزارت ورزش حفظ شود.
 
   جدیدی وزیر را تهدید کرد
به‌محض اینکه تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اعلام شد، حمید بنی‌تمیم که 4سال پیش هم نامزد بود و در همان دور نخست حذف شد، نامه انصرافش را رسانه‌ای کرد. پس از بنی‌تمیم، حمید سیفی هم کنار کشید. جمشید خیرآبادی و مصطفی میرزایی هم با حضور در مجمع انصراف دادند و عبدالله عزیزی هم اصلا نیامد تا به منزله انصراف تلقی شود. در نهایت عباس جدیدی، حمید یاری و علیرضا دبیر باید با هم رقابت می‌کردند که جدیدی همانند سال96 که در انتخابات با خادم رقابت داشت، پس از سخنرانی مجمع را ترک کرد! حمید یاری بلافاصله خطاب به رئیس مجمع محمد پولادگر گفت: «جدیدی همیشه می‌آید، حرف می‌زند و می‌رود. من به‌خاطر حرکت عباس جدیدی از مجمع عذرخواهی می‌کنم.» جدیدی اما پس از خروج از مجمع در جمع خبرنگاران خطاب به پولادگر گفت: «شما و وزیر ورزش را در محاکم قضایی می‌بینم!»
 
   از تیم سوم تا تیم اصلی در هانگژو
رئیس فدراسیون کشتی پیش از این گفته بود کشتی‌گیران با تیم دوم و سوم در بازی‌های آسیایی هانگژو حاضر خواهند شد. اما پس از انتخابات او در جمع خبرنگاران گفت: «تصمیمات خوبی را درباره بازی‌های آسیایی گرفته‌ایم و 70 یا 80درصد بچه‌های اصلی از همان مسابقات جهانی صربستان به بازی‌های آسیایی می‌روند.» دبیر در مورد حواشی انتخابات و انصراف برخی نامزدها گفت: «وارد حاشیه نشویم. خواهش می‌کنم از الان وارد حاشیه نشوید. رأی‌ها همه‌‌چیز را نشان می‌دهد و ما کشتی‌گیران یک اصطلاحی داریم که می‌گوییم طرف قبل از اینکه روی تشک بیاید خودش می‌داند چه کاره است. در صحبت‌هایم گفتم به متن بپردازیم و به حاشیه نرویم. رزومه همه افراد مشخص است.»
 
   ابهام بزرگ در انتخابی 57کیلوگرم
همزمان با برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی، مسابقات رنکینگ مجارستان برگزار می‌شد و قرار بود تکلیف ملی‌پوشان ایران در اوزان 57، 70 و 79‌کیلوگرم در این مسابقات مشخص شود. کادر فنی برای هر وزن بند و تبصره و حالت‌های مختلف را طراحی کرد تا ابهامی نباشد ولی در عمل ابهامی بزرگ را پیش آوردند. در 57کیلوگرم قرار بود یک نفر در رقابت بین میلاد والی‌زاده و احمد محمدجوان انتخاب شود. هر دوی این نفرات شاگرد محسن کاوه در تیم ملی جوانان هستند و فینال جام تختی را برگزار کردند که جوان موفق به شکست والی‌زاده شد. ابهام بزرگ در انتخابی این وزن، استراحت و تعداد کشتی‌هایی است که 2نماینده کشورمان گرفتند. جوان پس از 4کشتی در رده پنجم قرار گرفت و والی‌زاده با 2کشتی از دور مسابقات حذف شد. چون هر دو به مدال نرسیدند، مسابقه انتخابی در همان مجارستان برگزار شد و والی‌زاده با نتیجه 2-2 به پیروزی رسید. کادر فنی در حالی میلاد والی‌زاده را به‌عنوان نماینده ایران در جهانی صربستان معرفی کرد که این اتفاق با عدالت فاصله دارد، چون نه پیروزی جوان در جام تختی در آن لحاظ شده و نه تعداد کشتی‌هایی که کشتی‌گیران گرفتند. جوان در دور پنجم به مصاف والی‌زاده رفت و والی‌زاده در کشتی سوم خود مقابل جوان قرار گرفت. فاصله زمانی کشتی‌های 2کشتی‌گیر هم به‌هیچ‌وجه یکسان نبود. والی‌زاده در رقابت‌های صبح حذف شد و جوان عصر همان روز در مسابقه رده‌بندی کشتی گرفت!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید