• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 24 تیر 1402
کد مطلب : 197278
+
-

نکته بازی/ کشف قیمت خریدهای سپاهان

اتفاق جالبی که امسال در نقل‌وانتقالات رخ داده، این است که قیمت خریدهای سپاهان را بقیه لو می‌دهند. مثلا پس از انتقال پیام نیازمند از پورتیموننزه به سپاهان، رسانه‌های پرتغالی مدعی شدند باشگاه اصفهانی یک میلیون یورو بابت دریافت رضایتنامه او هزینه کرده؛ هرچند سپاهان تکذیب کرد و با انتشار اسنادی مدعی شد این رقم 250‌هزار یورو بوده است. بعدتر زمانی که رضا اسدی به سپاهان پیوست، علی امیری، معاون مستعفی باشگاه استقلال مدعی شد او قرارداد 30‌میلیاردی این تیم را رد کرده و با 50‌میلیارد زردپوش شده است. سپاهان این ادعا را هم تکذیب و تهدید به شکایت کرد. حالا هم رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس گفته عیسی آل‌کثیر پیشنهاد 15‌میلیاردی پرسپولیس را رد کرده و با 23میلیارد به سپاهان رفته. منتظر تکذیب این یکی هم هستیم!

همین را می‌خواستید؟
طی چند روز اخیر برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند درآمد پرسپولیس از ناحیه فروش 10‌درصد از سهام این تیم در بازار بورس ته کشیده و باشگاه همه آنها را صرف پرداخت هزینه‌ها کرده است؛ مخارجی مثل پرداخت دستمزد بازیکنان و بدهی‌های انباشته. همین شرایط برای باشگاه استقلال هم به‌وجود آمده و گفته می‌شود آبی‌ها پول بورس‌شان را در دوران 2مدیر قبلی خرج کرده‌اند. این، همان هراسی است که از ابتدا هم وجود داشت. بارها گفته شد در شرایطی که پرسپولیس و استقلال درآمد پایدار ندارند، نباید سهام آنها را واگذار کرد؛ چرا‌که این پول را صرف امور جاری می‌کنند و تنها نتیجه‌اش افزایش قیمت بازیکنان است. کسی اما گوش نکرد و فقط کسانی ضرر کردند که 10‌درصد از سهام 2‌باشگاه را خریدند. همین را می‌خواستید؟

این، بازی هر سال است
نمی‌دانیم الان که شما این مطلب را می‌خوانید، بالاخره تکلیف سعید عزت‌اللهی روشن شده یا نه؟ داستان حضور این بازیکن در لیگ ایران و مخصوصا 2باشگاه پرسپولیس و استقلال به یک قصه تکراری و خسته‌کننده تبدیل شده که هر سال از سر گرفته می‌شود. در هر پنجره نقل‌وانتقالاتی سایت‌ها و صفحات مختلف بحث حضور عزت‌اللهی در ایران را پیش می‌کشند، کلی لایک و کلیک جمع می‌کنند و آخرش همه‌‌چیز منتفی می‌شود. این، مسیری است که گویا همین حالا هم در حال پیموده‌شدن است. این اواخر به‌دفعات شایعه شد کار پیوستن عزت‌اللهی به پرسپولیس تمام شده، اما حالا رضا درویش مدیرعامل سرخ‌ها می‌گوید: «درست نیست با بازیکنی که تحت قرارداد یک باشگاه دیگر است، مذاکره کنیم.» وضع مالی استقلال هم که تناسبی با جذب عزت‌اللهی ندارد. باز سر کاریم رفقا؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید