• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 22 تیر 1402
کد مطلب : 197168
+
-

نکته بازی/ بدرود جنتلمن

در هفته‌ای که گذشت یکی از بی‌حاشیه‌ترین و باشخصیت‌ترین بازیکنان فوتبال ایران کفش‌هایش را آویخت. پژمان منتظری که سال‌های پایانی فوتبالش را در قطر پشت سر گذاشت و حتی حضور در لیگ دسته دوم این کشور را به بازی در ایران ترجیح داد، نهایتا با پیراهن الخریطیات با دنیای فوتبال خداحافظی کرد. گفته می‌شود او قرار است به عضویت کادرفنی این تیم دربیاید. هرچه هست، عمر حرفه‌ای منتظری کاملا پاکیزه و تمیز بود. او جز آنکه کیفیت فنی بالایی داشت و سال‌ها در استقلال و تیم ملی درخشید، به‌خاطر آرامش و وقارش هم زبانزد بود؛ طوری که هیچ‌وقت در ذهن هیچ‌کس خاطره بدی از پژمان به جا نماند. این ویژگی در روزگاری که برخی بازیکنان به هر دری می‌زنند تا توی دید باشند، نایاب و تحسین‌برانگیز است.

خب اصلا چرا شرکت می‌کنید؟
طبق معمول برخی اهالی استقلال در حال غرولند هستند و از همین حالا، پیش از آنکه فصل جدید آغاز شود، با قدرت تمام بهانه‌تراشی می‌کنند. در آخرین نمونه، شاهد اظهارات روزبه چشمی هستیم؛ مدافع- هافبک آبی‌ها که جمله بسیار آشنا و تکراری «نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود» را تکرار کرده است. حقیقتش آن است که تحلیل و تفسیرها در این مورد بیش از حد تکراری شده و دیگر حرفی برای گفتن باقی نمانده است. فقط اینکه اگر واقعا تصور می‌کنید اراده‌ای مایل به موفقیت استقلال نیست، زحمت بکشید و از حضور در مسابقات انصراف بدهید. چرا این همه هزینه می‌کنید و انرژی می‌گذارید؟ برای اینکه شکست بخورید؟ خب اینکه منطقی نیست. حالا بگذریم از اینکه وقتی لیگ بیست‌ویکم قهرمان شدید، همه‌‌چیز گل و بلبل بود.

هر چه پیرتر، بهتر
گرد و خاک سپاهان در بازار نقل‌وانتقالات ادامه دارد و آنها در آخرین گام - دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب- احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر را زردپوش کرده‌اند. خیلی‌ها روی مسائلی مثل تعدد بازیکنان سابق پرسپولیس در سپاهان یا ترافیک خط حمله این تیم مانور داده‌اند، اما خریدهای سپاهان از یک جهت دیگر هم جالب است؛ میانگین سنی بالای آنها. عیسی که خبرسازترین خرید طلایی‌پوشان بود و انتقادهای زیادی هم از او به عمل آمد، 33‌ساله است، هادی محمدی در 32‌سالگی سپاهانی می‌شود و کاوه رضایی در 31‌سالگی پیراهن این تیم را به تن می‌کند. رضا اسدی و رضا شکاری هم 27 و 25‌ساله هستند. به‌نظر می‌رسد استراتژی سپاهان در نقل‌وانتقالات این است که هر‌چه بازیکن مسن‌تر باشد، در اولویت بالاتری است!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید