• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 20 تیر 1402
کد مطلب : 197006
+
-

پلیس وظیفه‌شناس، مانع از خسارت میلیاردی شد

کوتاه از حادثه
پلیس وظیفه‌شناس، مانع از خسارت میلیاردی شد

رئیس‌کلانتری دیلم، وقتی متوجه آتش‌سوزی در یکی از لنج‌های پهلوگرفته در بندر شد، یک‌تنه به دل آتش‌ زد تا از وقوع خسارت میلیاردی جلوگیری کند.
به گزارش همشهری، چند روز پیش رئیس‌کلانتری شهرستان دیلم در استان هرمزگان سوار بر خودروی کلانتری در حال گشتزنی در بندر بود که متوجه دود سیاهی شد که از یکی از لنج‌های پهلوگرفته در بندر به هوا بلند شده بود.
این لنج خالی از محموله در کنار دیگر لنج‌ها لنگر انداخته بود و این در حالی بود که در آن لحظه به‌دلیل جزر دریا، امکان اعزام شناور آتشخوار برای اطفای حریق لنج به محل حادثه وجود نداشت. از سوی دیگر لنج آتش‌‌گرفته در کنار بقیه لنج‌ها پهلو گرفته بود و درصورت گسترش شعله‌های آتش، بی‌شک حریق به دیگر لنج‌ها نیز سرایت می‌کرد و در این صورت فاجعه‌ای هولناک و خسارتی میلیاردی  به بار می‌آورد.
در این حال رئیس‌کلانتری یک دیلم تصمیم گرفت یک‌تنه به دل آتش برود. او به سرعت کپسول آتش‌نشانی را به‌دست گرفت و دوان‌دوان خود را به لنج آتش‌گرفته رساند و با تلاشی مثال‌زدنی و با کمک بقیه افرادی که در جریان آتش‌سوزی قرار گرفته بودند توانست حریق را مهار و از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کند. به‌گفته محمدامین خلیجی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم، شناور خالی از محموله به‌علت اتصال برق در داخل بدنه دچار آتش‌سوزی شده بود. خوشبختانه رئیس‌کلانتری یک دیلم در هنگام انجام ماموریت متوجه این ماجرا شد و توانست حریق را مهار کند. به‌گفته وی از آنجا که حادثه در زمان جزر رخ داده بود، درصورتی که مأمور فداکار نیروی انتظامی اقدام به مهار حریق نکرده بود، آتش به بقیه شناورهای پهلوگرفته سرایت می‌کرد و فاجعه بزرگی به بار می‌آمد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم تصریح کرد: چینش لنج‌ها در این منطقه به‌گونه‌ای است که درصورت هر پیشامد ناگواری ازجمله آتش‌سوزی، می‌تواند تا چندین لنج را دچار حریق کند که با توجه به قیمت حداقلی ۱۰میلیارد تومانی یک لنج، خساراتی تا چند ۱۰میلیارد تومان می‌تواند بر جای بگذارد. خلیجی با تقدیر از ایثار فرمانده کلانتری این شهرستان از لنج‌داران خواست نکات ایمنی را در شناورهای خود رعایت کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید