• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 20 تیر 1402
کد مطلب : 197004
+
-

گروگانگیری؛ پایان اختلاف 2 مرد برج ساز

2 مرد که در تهران برج و در شمال کشور ویلا می‌ساختند دچار اختلافات مالی شدند که این اختلاف به گروگانگیری 24ساعته و اخاذی ختم شد.به گزارش همشهری، 2 هفته قبل مردی از خانه‌اش که در یکی از مناطق شمال پایتخت بود خارج شد تا به محل کارش برود. وی در خیابان منتظر تاکسی اینترنتی بود که خودروی پژویی مقابل پای او ترمز کرد. 2 نفر از سرنشینان خودرو از ماشین پیاده شدند و با تهدید قمه، مرد جوان را به زور سوار ماشین کرده و با خود بردند. چند ساعت بعد از این اتفاق، خانواده وی که نگران وضعیت او شده بودند راهی اداره پلیس شدند و به طرح شکایت پرداختند. تصاویردوربین‌های مداربسته‌ای که اطراف محل زندگی مرد گروگان وجود داشت مورد بازبینی قرار گرفت و مشخص شد که افرادی وی را ربوده‌اند. تحقیقات در این پرونده ادامه داشت تا اینکه بعد از 24ساعت، آدم‌ربایان، گروگان خود را رها کردند و او به اداره پلیس رفت تا جزئیات گروگانگیری را شرح بدهد.

شریک کاری؛ پشت پرده گروگانگیری
شاکی به افسر پلیس گفت: من سال‌هاست که در تهران، برج می‌سازم و در شمال ایران، ویلا. چند وقتی است که با فردی به نام سهیل شریک شده‌ام و با هم کار ساخت‌وساز انجام می‌دهیم. اوایل همه‌‌چیز خوب بود و مشکلی میان ما وجود نداشت، اما این اواخر بر سر حساب و کتاب دچار اختلافات مالی شده بودیم. تا اینکه روز حادثه، ‌وقتی می‌خواستم به محل کارم بروم از سوی 3مرد ناشناس ربوده شدم. وی ادامه داد: مردان گروگانگیر با قمه مرا تهدید کرده و به خانه باغی در اطراف تهران انتقال دادند. در آنجا دست و پایم را بستند و به دهانم چسب زدند. من 3مرد گروگانگیر را نشناختم اما رئیس آنها را می‌شناسم. او سهیل بود که به‌دلیل اختلافات مالی، 3آدم‌ربا برای ربودن من اجیر کرده بود. گروگانگیران از او دستور می‌گرفتند که حتی یک‌بار وقتی یکی از آنها با سرکرده گروه تماس گرفت، من صدایش را از پشت تلفن شنیدم و شکی ندارم که سهیل بود. وی گفت: مردان گروگانگیر 24ساعت مرا در اتاق حبس کرده و با تهدید و ضرب و شتم از من خواستند تا با دوستان و خانواده‌ام تماس بگیرم و درخواست پول کنم. من هم از ترس جانم به چند نفر زنگ زدم و توانستم مبلغ 600میلیون تومان جور کنم. آنها درنهایت بعد از گذشت 24ساعت، ‌مرا با دست و پای بسته رها کردند و متواری شدند.

اختلاف را قبول دارم؛ گروگانگیری را نه
به دستور قاضی محمد وهابی، بازپرس دادسرای جنایی تهران، شریک کاری شاکی بازداشت شد. او دیروز وقتی مقابل بازپرس قرار گرفت منکر گروگانگیری و اجیر کردن آدم ربا شد. وی گفت: من و شریکم مدت‌ها بود که دچار اختلافات شده بودیم. او مبلغ 4میلیارد تومان به من بدهکار بود، اما حاضر نمی‌شد بدهی‌اش را بپردازد. من او را تهدید کرده بودم که باید هرچه زودتر بدهی‌اش را بپردازد، ولی دستور گروگانگیری نداده‌ام.
وی اگرچه خودش را بیگناه می‌داند، اما شواهد و مدارک نشان می‌دهد که در ماجرای آدم‌ربایی دست داشته است. به همین دلیل بازپرس جنایی دستور بازداشت و انجام تحقیقات بیشتر را صادر کرده تا معمای این آدم‌ربایی و اخاذی آشکار شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید