• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 19 تیر 1402
کد مطلب : 196914
+
-

سالار عقیلی در اختتامیه جشنواره فیلم حوا می خواند

جشنواره
سالار عقیلی در اختتامیه جشنواره فیلم حوا می خواند

«سینمای ایران و روایت‌های زنانه»؛ این موضوع نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حواست؛ این جشنواره به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر‌ماه سال‌جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار می‌شود.این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند. اینطور که دبیر جشنواره اعلام کرده، یکی از اهداف مهم این رخداد فرهنگی، تأکید بر نقش مهم زنان در حفظ، تقویت و رشد خانواده است. جشنواره فیلم حوا، علاوه بر نمایش فیلم، نشست‌هایی هم با موضوع زن و خانواده برگزار می‌کند؛ جشنواره‌ای که تماشای آثارش برای عموم مردم آزاد است. در مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی قرار است سالار عقیلی پنج قطعه را اجرا کند که برخی از آنها برای اولین بار اجرا خواهد شد.

پیشکش به همه زنان ایران و جهان
مهدیه سادات محور، دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا در آستانه برگزاری این رویداد در پیامی این جشنواره را تأکیدی بر نقش مهم زنان بر حفظ، تقویت، رشد خانواده و جامعه بالنده دانست. در بخشی از پیام دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا آمده است: نخستین جشنواره بین‌المللی حوا، روایت‌های ارزشمندی را از زنان در ایران و جهان معرفی می‌کند که بسیار برایمان آشنایند؛ تصاویر اثرگذار که تأکیدی است بر نقش با اهمیت زنان بر حفظ، تقویت و رشد خانواده و جامعه بالنده.روایت‌هایی که در وهله اول، ضرورت بازتعریف تصویر به جا، کامل و صحیح از زنان به‌عنوان نیمی از جامعه را به همه ما یادآوری می‌کند و از زاویه دیگر تلنگری‌ است برای مدیران و اصحاب هنر، قلم و رسانه در باب لزوم بازنمایی و روایت زیبا و درست این کنشگران در قاب سینما و رسانه.این جشنواره نه‌تنها پیشکشی به همه زنان ایران و جهان است که متعلق به همه کسانی است که سهم و جایگاه زنان در خانواده و جامعه را بی‌بدیل و بی‌همتا قلمداد می‌کنند.

سینما فرهنگ میزبان جشنواره حوا شد
جدول نمایش آثار نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا در سینما فرهنگ تهران منتشر شد.نمایش فیلم‌های بلند سینمایی، مستند و کوتاه داستانی راه‌یافته به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا از روز سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ در سینمافرهنگ محل برگزاری جشنواره در شهر تهران آغاز می‌شود.
این سینما با اکران آثار سینمای ایران و برگزاری نشست‌های سینمایی در 2 سالن یک و دو و فیلم‌های بین‌الملل و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی جشنواره با موضوع «زن و خانواده» در سالن شماره 3 از ۲۰ تا ۲۲ تیر‌ماه میزبان عموم علاقه‌مندان به سینماست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید