• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 19 تیر 1402
کد مطلب : 196842
+
-

گرمای بی‌سابقه در شهداد کرمان

گرمای بی‌سابقه و استمرار هوای بالای ۵۰درجه منطقه شهداد را در شرایط خاص قرار داده است و مخازن آب شهداد توان پاسخگویی حجم بالای مصرف آب مشترکان را ندارد.
به گزارش تسنیم، گرمای بی‌سابقه هوا و افزایش دما بالای 50درجه در بخش شهداد از روزهای ابتدای تابستان امسال این منطقه را در شرایط خاصی قرار داده و افراد زیادی را راهی مراکز درمانی کرده است.
به‌گفته فرزانه شعبان‌نژاد، سرپرست مرکز جامع سلامت شهداد، از 27خرداد تا اواسط تیر امسال 64نفر در شهداد با علائم گرمازدگی به مرکز درمانی مراجعه کردند.
از سوی دیگر، بخشدار شهداد نیز به کمبود آب در این بخش در شرایط فعلی اشاره کرده و گفته در این شرایط خاص مخازن آب شهداد توان پاسخگویی به این حجم از مصرف آب را ندارد. رضا اعتماد با بیان اینکه طی روزهای اخیر دمای هوای شهداد به 53درجه هم رسیده است، گفت: این درحالی است که در سال‌های قبل مردم این منطقه دمای هوای بالای 50درجه را در اواسط تابستان آن هم یکی دو روز تجربه می‌کردند، اما امسال اوج گرما به ابتدای تابستان منتقل شده و استمرار آن هم شرایط خاصی را ایجاد کرده است. او با بیان اینکه گرمای امسال هوا در شهداد، براساس اعلام و گزارشات هواشناسی در 20سال قبل بی‌سابقه است، گفت: از سوی دیگر استقرار کم‌سابقه گرما در منطقه باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است. بخشدار شهداد با اشاره به اینکه این موضوع باعث شده که خدمات‌رسانی به مردم این منطقه به‌ویژه در حوزه آب از روال عادی خارج شود، افزود: با افزایش دما، حجم مصرف آب افزایش زیادی داشته و مخازنی که در سال‌های قبل برای مصرف آب شهداد درنظر گرفته شده بود، توان پاسخگویی به این حجم از مصرف را نداشتند. اعتماد گفت: پیش‌بینی تولید آب بیشتری را برای مصرف آب شهداد کردیم و برای سال آینده یک حلقه چاه عمیق برای مصرف آب شهداد به مجموعه چاه‌های منطقه افزوده می‌شود.‌‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید