• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 18 تیر 1402
کد مطلب : 196773
+
-

داستان کنتورهای آب در لاهیجان

داستان کنتورهای آب در لاهیجان

چندی است شهروندان لاهیجان در استان گیلان از روند درخواست کنتور از اداره آب و فاضلاب شهرستان گلایه دارند و خواسته خود را این طور مطرح می‌کنند که اداره آب و فاضلاب شهرستان به آنان کنتور آب نمی‌دهد.
سید حرمت فرهی، یکی از شهروندانی است که در تماس با روزنامه همشهری می‌گوید: مشترکانی مثل او در شهرستان لاهیجان زیاد هستند که در مراجعه به اداره آبفا جوابی نگرفتند و متأسفانه چون کنتور ندارند، قبض آب هم بر مبنای مصرف ماهانه آنان نیست. شهروندان گلایه دارند که بهای آب مصرفی برای آنان خیلی بیشتر از مصرف ماهانه لحاظ می‌شود، اما اصل ماجرای کنتورهای مشترکان لاهیجان چیست؟
این‌طور که لیلا علیزاده، مدیر روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب لاهیجان به همشهری می‌گوید: «کنتورهای آب بعد از چند سال باید تعویض شوند و عمر مفید آنان به نگهداری مالک از کنتور آب برمی‌گردد و وظیفه شرکت آب و فاضلاب نیست. مشترکانی که متقاضی تعویض کنتور هستند نیز در نوبت قرار می‌گیرند و تا نصب کنتور جدید و مشخص شدن میزان دقیق مصرف، قبض برمبنای میانگین مصرف دوره برایشان لحاظ می‌شود. روند نوبت‌دهی برای کنتور در اداره آب و فاضلاب لاهیجان هم این طور است که مشترکان جدید در اولویت قرار دارند. از این‌رو تعویض کنتور قدیمی با کنتور جدید برای مشترکان قدیمی، زمان بیشتری می‌برد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید