• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 18 تیر 1402
کد مطلب : 196733
+
-

بدرود اسپایدرمن!

بدرود اسپایدرمن!

داوید دخیا رسما از هواداران منچستریونایتد خداحافظی کرده. بعد از چند اشتباه مهلک این سنگربان در رقابت‌های فصل گذشته یورولیگ، زمزمه‌هایی در مورد پایان همکاری با او وجود داشت. تن‌هاخ در این پنجره نقل‌و‌انتقالات، پیشنهادی رسمی برای جذب آندره اونانا به اینتر فرستاد تا دوباره با گلری همکاری کند که زمانی با او در آژاکس دیده می‌شد. پس از توافق اولیه اونانا و یونایتد، دخیا تصمیم به ترک این باشگاه گرفت و این خبر را نیز به‌صورت رسمی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد. او در این نوشته احساسی برای شیاطین سرخ، از سال‌های طلایی‌اش در این باشگاه حرف زده و از دوران دلچسبی که با هواداران این تیم سپری کرده، نوشته است.
 دوران حضور دخیا در یونایتد، 12‌سال طول کشید. او آخرین بازمانده از بازیکنان نسلی بود که توانستند با یونایتد قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را جشن بگیرند. دخیا شروع سختی در منچستر داشت و به‌تدریج به یکی از مهره‌های محبوب هواداران این تیم تبدیل شد. وقتی او نخستین اشتباهات را در منچستر انجام داد، شایعاتی در مورد ضعف بینایی این گلر به گوش رسید اما فرگوسن تمام‌قد پای او ایستاد و همین حمایت، شرایطی را فراهم کرد که داوید برای سال‌ها، یکی از بهترین نفرات این تیم باشد.
 بدشانسی بزرگ مرد اسپانیایی، پایان دوران سر الکس بود. پس از آن منچستر دیگر هیچ‌وقت تیمی در قواره‌های بردن لیگ برتر به‌حساب نمی‌آمد. با این حال داوید، همیشه با سیوهای معرکه‌اش مورد توجه قرار می‌گرفت. خیلی‌ها باور داشتند که سطح او از سطح تیم بالاتر است اما این بازیکن هیچ‌وقت قرمزها را ترک نکرد. گلر سابق اتلتیکو مادرید البته یک‌بار در آستانه جدایی از یونایتد و پیوستن به رئال بود اما ماجرای خراب‌شدن ناگهانی دستگاه فکس، جلوی این انتقال را گرفت.
 یک قهرمانی در یورولیگ و یک قهرمانی در لیگ برتر، موفق‌ترین بخش از کارنامه دوران بازی دخیا در یونایتد هستند؛ سنگربانی که 2‌بار جایزه بهترین گلر فصل لیگ انگلیس را هم از آن خودش کرد. حالا با جدایی او، یک دوران تازه روی خط دروازه شیاطین سرخ شروع خواهد شد. حتی با وجود اشتباهات و فرم بد فصل گذشته، داوید هنوز اسپایدرمـــن محبوب یونایتدی‌هــــا به‌حسـاب می‌آید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید