• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 18 تیر 1402
کد مطلب : 196732
+
-

شورش در پاریس

امباپه و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن علیه همدیگر موضع گرفتند

شورش در پاریس

بحث درباره امباپه و انتقالش به رئال، چندین سال است که مخاطبان فوتبال را خسته کرده. او یک‌بار زمانی که پدیده موناکو بود، پیشنهاد رئال را رد کرد و به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. توجیه این بازیکن این بود که اگر در 18سالگی به رئال‌مادرید و باشگاه محبوبش برود، در 25سالگی چه رویا و هدفی در زندگی خواهد داشت. او 2‌سال پیش به رئال‌مادرید قول داد به این باشگاه برود اما درحالی‌که تنها یک‌سال از قراردادش باقی مانده بود، باشگاه فرانسوی- قطری پیشنهاد 180‌میلیون یورویی رئال را رد کرد و این خطر را پذیرفت که او را یک‌سال بعد رایگان از دست بدهد. در تابستان گذشته امباپه به رئال‌مادرید قول‌هایی داد و به این باشگاه بسیار نزدیک شد اما با دخالت مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و امیر قطر، وعده‌هایی به این بازیکن داده شد تا با پول هنگفت پاداش قرارداد، پاداش وفاداری و دستمزد نجومی، ستاره فرانسوی برای دومین‌بار دست رد به سینه رئال بزند. حالا امباپه باز هم برای سومین و آخرین‌بار به رئال لینک شده. این‌بار خودش با پاریس به مشکل خورده و اعلام کرده حاضر نیست در تابستان آینده قراردادش را تمدید کند. قطری‌ها از این موضوع عصبانی‌اند و می‌خواهند او را 250میلیون یورو بفروشند. در حال حاضر تنها رئال‌مادرید و نیوکاسل از پس این خرید برمی‌آیند اما گفته می‌شود امباپه اگر به انگلیس برود، دوست دارد راهی آرسنال شود چون به پروژه آرتتا علاقه‌مند است و از طرفی، آرسنال تیم محبوب فرانسوی‌هاست؛ به‌خاطر آرسن ونگر و ستاره‌های بزرگی که در این تیم توپ زده‌اند.
این ستاره در حال‌حاضر برای تعطیلات به سرزمین پدری‌اش یعنی کامرون رفته است. آنجا هم هر روز از او درباره رئال سؤال می‌کنند و عده‌ای از اهالی این کشور از او خواسته‌اند سریع‌تر به رئال برود. کیلیان در پاسخ به این درخواست‌ها و پرسش‌های رسانه‌ها در این مورد که چرا این فصل سال آخری است که در لیگ‌یک فرانسه بازی می‌کند، گفته: «خیلی ساده است. من یک بازیکن رقابتی‌ام و دوست دارم فقط ببرم. مهم نیست با چه نفراتی بازی کنم یا چه پیراهنی بپوشم و مقابل چه تیمی. فقط می‌خواهم همه عناوین و لیگ قهرمانان اروپا را ببرم. از اینکه در این رقابت‌ها فقط به‌عنوان شرکت‌کننده حاضر باشم، بیزارم.» او که یک‌بار با پاریس تا فینال لیگ قهرمانان هم پیش رفته و شکست خورده و در 2فصل اخیر در کنار مسی و نیمار در همان نخستین مرحله حذفی از دور رقابت‌ها حذف شده، ادامه می‌دهد: «من هیچ وقت تسلیم نمی‌شوم. فعلا فقط می‌خواهم استراحت کنم و از تعطیلات لذت ببرم اما با انگیزه‌ای که همه می‌دانید، برمی‌گردم. اگر اوضاع به‌گونه‌ای که می‌خواهم پیش نرود، ترسی از گفتنش ندارم.»
ستاره فرانسوی در ادامه حرف‌هایش به باشگاه هم تاخت و پاری‌سن‌ژرمن را باشگاهی ازهم‌گسیخته معرفی کرد: «به اینکه مردم کارهایم را بی‌اهمیت جلوه دهند، توجهی نمی‌کنم. آنها می‌بینند که هر هفته برای پاریس یا تیم ملی فرانسه گل می‌زنم اما از اینکه این همه گل برای‌شان عادی شده، شکایتی ندارم. می‌دانم رونالدو و مسی هم این روزها را دیده‌اند. ما در جامعه‌ای هستیم که به ما می‌گویند خیلی خوب است ولی باید تکرارش کنی. بنابراین فکر می‌کنم که ادامه حضورم در پاریس کمکی نمی‌کند چون اینجا یک باشگاه از‌هم‌گسیخته است.»
همین صحبت‌ها مسئولان پاریس را حسابی عصبانی کرده تا شاید امباپه خیلی زودتر از آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد، سر از رئال دربیاورد. پی‌اس‌جی به‌زودی در ژاپن با النصر عربستان بازی می‌کند. در پوستر منتشر شده باشگاه برای این مسابقه اثری از امباپه دیده نمی‌شود. آیا اینها یک نشانه برای این است که او فصل آخر قراردادش را در پاریس سپری می‌کند؟ ناصر الخلیفی، مالک قطری باشگاه درباره حرف‌های او گفته: «جدایی رایگان نداریم. امباپه یا تمدید می‌کند یا همین حالا به فروش می‌رسد. او 2‌هفته فرصت دارد فکر کند و تصمیم بگیرد.»
مدیران باشگاه متقاعد شده‌اند که امباپه با شخص اول و مستقیم رئال‌مادرید، فلورنتینو پرز، برای انتقال رایگان سال آینده با آنها به توافق رسیده است. کیلیان 3‌پیشنهاد تمدید را رد کرده. پاریس برای او حداقل 230‌میلیون یورو می‌خواهد. اگر این معامله انجام شود، آنگاه فلورنتینو پرز به آرزویش می‌رسد اما برای رسیدن به این آرزو ممکن است شوامنی و والورده را قربانی کند. رئیس باشگاه رئال‌مادرید برای این دو بازیکن 180میلیون یورو می‌خواهد. لیورپول یکی از مشتریان دست به نقد است. روزنامه هواداری آاس، تیتر زده که شماره9 رئال‌مادرید با رفتن کریم بنزما خالی نمی‌ماند. در حال حاضر این شماره خالی است و امباپه می‌تواند آن را بگیرد. امباپه شماره 7 و 10 را دوست دارد که اولی با رفتن ادن آزار به وینیسیوس رسیده و دومی در اختیار مودریچ است و لوکیتا قول این شماره را در سال آینده به آردا گولر، خرید جدید رئال داده است. امباپه اگر بیاید، شماره9 را برمی‌دارد تا بار دیگر این پیراهن پس از بنزما به یک ستاره فرانسوی برسد.


برخی رسانه‌های ورزشی فرانسوی ادعا کرده‌اند که تیری آنری درباره رفتن امباپه به آرسنال با او صحبت کرده است. با توجه به ترافیک خط حمله آرسنال شاید این گزینه از رفتن به رئال‌مادرید که کلی مهاجم از دست داده، منطقی به‌نظر نرسد. آرسنال در حال حاضر بازیکنانی مثل کای هاورتس، گابریل مارتینلی، ساکا، گابریل ژسوس، فیلیپ تروسار، ریس نلسون و ادی انکتیا را در اختیار دارد. اما رئال‌مادرید با از دست دادن آسنسیو، آزار، ماریانو و بنزما تنها وینیسیوس، رودریگو و خوزه‌لو را در پست هجومی در اختیار دارد و اگر امباپه نیاید ممکن است آنچلوتی مجبور شود از والورده، گولر و براهیم در پست غیرتخصصی‌شان استفاده کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید