• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196556
+
-

6کشور میزبان هفته فرهنگی ایران می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۶ کشور تا پایان سال‌جاری میلادی میزبان رویدادهایی با عنوان هفته فرهنگی ایران خواهند بود و بنای ما در این رویدادها، نقش‌آفرینی و حضور اهالی فرهنگ و هنر است. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به مسکو به‌منظور حضور در رویداد هفته فرهنگی ایران و روسیه گفت: در ملاقات با مقامات فرهنگی روسیه، تلاش می‌شود تا به جایگاه محکم‌تری در مناسبات دوجانبه حوزه‌های فرهنگ و صنایع فرهنگی دست یابیم.
وی افزود: همگام با سیاست دولت در زمینه توسعه ارتباطات سیاسی و اقتصادی در توجه به منطقه و کشورهای همسایه، در حوزه فرهنگ هم همین سیاست را دنبال می‌کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افزون بر ۶ کشور تا پایان سال‌جاری میلادی (اوایل دی‌ماه ۱۴۰۲) میزبان رویدادهایی با عنوان هفته فرهنگی ایران خواهند بود. بنای ما در این رویدادها، نقش‌آفرینی و حضور اهالی فرهنگ و هنر است. برای نمونه در سفر جاری به روسیه و برای رویداد هفته فرهنگی ایران در این کشور، حدود ۵۰ هنرمند ایرانی فعال در رشته‌های مختلف سنتی و صنایع‌دستی و حوزه‌های جدید همچون بازی‌های رایانه‌ای حضور دارند.
به‌گزارش ایرنا، وی افزود: با وجود اینکه در 2 سال اخیر شیوع کرونا مانعی پیش‌‌روی این رویدادها بود، در بسیاری از کشورهای همسایه هفته‌های فرهنگی ایران برگزار شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید