• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196502
+
-

غوغای بدهکارها!

ماجرای بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی 12‌باشگاه لیگ برتر در هیاهوی جابه‌جایی بازیکنان

تا امروز جابه‌جایی‌های زیادی در فضای نقل‌وانتقالات فوتبال ایران اتفاق افتاده اما ثبت قرارداد بسیاری از بازیکنان در سازمان لیگ در شرایط فعلی ممکن نیست؛ چرا‌که پنجره‌های نقل‌و‌انتقالاتی بسیاری از باشگاه‌ها بسته شده است. دلیل بسته‌شدن این پنجره‌ها چیست؟ آیا باشگاه‌های ایرانی می‌توانند با این وضعیت به ادامه روند نقل‌وانتقالات امیدوار باشند؟ آیا پنجره نقل‌و‌انتقالاتی باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر ایران تا قبل از پایان فصل نقل‌و‌انتقالات باز خواهد شد؟
 
   12‌باشگاه بدهکار
به‌طور کلی برای ثبت رسمی قرارداد بازیکنان جدید در سازمان لیگ، باشگاه نباید بدهی خاصی داشته باشد و باید مجوزهای لازم را از کمیته تعیین وضعیت و همچنین کمیته انضباطی دریافت کند. تا این لحظه از فصل نقل‌و‌انتقالات، فقط 4باشگاه موفق به انجام این کار شده‌اند. سپاهان، ملوان، گل‌گهر و نساجی، تنها تیم‌هایی هستند که به‌صورت رسمی بدهی ندارند و مجوز خرید بازیکن برای آنها صادر شده است. از بین این باشگاه‌ها، نساجی و سپاهان تا امروز خریدهای نسبتا زیادی انجام داده‌اند. پنجره نقل‌و‌انتقالاتی سایر باشگاه‌ها اما بسته است و طبیعتا استقلال و پرسپولیس هم مثل همیشه در میان باشگاه‌های بدهکار فوتبال ایران دیده می‌شوند.‌ جز 4‌باشگاهی که گفته شد، هیچ باشگاه دیگری فعلا اجازه ثبت قرارداد با بازیکنان جدید در سازمان لیگ را ندارد.
 
   پنجره داخلی، پنجره خارجی!
اینکه چه‌کسی و به چه نحوی پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه را ببندد، اهمیت زیادی در شیوه باز‌شدن آن دارد. این پنجره اگر از داخل بسته شود، ساده‌تر باز می‌شود و اگر از بیرون بسته شود، دردسرساز خواهد بود. در حقیقت وقتی فیفا تصمیم به بستن پنجره می‌گیرد، باشگاه‌ها باید دوران محرومیت را سپری کنند اما وقتی مرجع یک نهاد داخلی باشد، همه‌‌چیز فرق دارد. این بار هم مرجع بستن پنجره نقل‌و‌انتقالات، سازمان لیگ بوده است.

   پنجره باز می‌شود
تجربه نشان می‌دهد که پنجره نقل‌و‌انتقالات تیم‌ها به‌زودی باز می‌شود و باشگاه‌ها فرصت ثبت رسمی بازیکنان‌شان را به‌دست می‌آورند. برای رقم‌خوردن این اتفاق البته تیم‌ها باید بدهی‌شان را در موارد شکایت‌شده پرداخت کنند. در مجموع به‌نظر می‌رسد این تهدید برای تیم‌های ایرانی چندان جدی نیست. هر‌چند که این همه سروصدای نقل‌و‌انتقالاتی برای تیم‌های بدهکار فوتبال ایران نیز در نوع خودش جالب توجه به‌نظر می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :