• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196503
+
-

نکته بازی/ خوب شد بیرانوند فسخ کرد!

باشگاه پرسپولیس با فسخ یکطرفه قرارداد از سوی علیرضا بیرانوند، با یکی از بحران‌های بزرگ چند سال اخیرش مواجه شد. یکی از مهم‌ترین عوامل قهرمانی‌های فصل گذشته سرخپوشان همین حضور بیرانوند بود؛ به همین دلیل هم فسخ قرارداد او و مخصوصا نزدیک‌شدنش به استقلال نگرانی‌های زیادی را در اردوگاه پرسپولیسی‌ها به‌وجود آورد. با این همه، به‌نظر می‌رسد مسئله مورد نظر دست‌کم از یک جهت به سود سرخ‌ها تمام‌شده باشد؛ اینکه باشگاه بالاخره مختصر تکانی به‌خودش داد و شروع کرد به تمدید قراردادها. در روز اول پس از فسخ بیرو، خبر تمدید قرارداد امید عالیشاه منتشر شد و در روز دوم، گئورگی گولسیانی با باشگاه بست. این در حالی است که مدافع گرجستانی از تماس‌نگرفتن مدیران باشگاه طی روزهای گذشته ابراز گلایه کرده بود.

الان زیاد وقت ندارند
استقلالی‌ها طی چند روز گذشته در حالی سفت و سخت روی جذب علیرضا بیرانوند متمرکز شده‌اند که در این تیم اولویت‌های فنی مهم‌تری هم به چشم می‌خورد. به‌عنوان مثال، زوج زهردار خط حمله آبی‌ها یعنی مهدی قائدی و محمد محبی نیاز به دریافت رضایتنامه از باشگاه‌های خارجی دارند، اما دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب باشگاه موفق نشده کار خاصی در این زمینه انجام بدهد. کار به جایی رسیده است که محبی با انتشار یک استوری، از فعالیت ناکافی مدیران استقلال در این زمینه انتقاد کرده. خب البته او در جریان نیست که مسئولان باشگاه این روزها مشغول امور مهم‌تری هستند و در حال آزمودن بخت خود برای یک انتقال پرسروصدا به‌سرمی‌برند؛ انتقالی که تازه اگر رخ بدهد، به اندازه کل پول رضایتنامه او و قائدی هزینه خواهد برد!

این اشتباه است، نه افتخار
مهدی رحمتی در رد این شایعه که امیر قلعه‌نویی نقش مؤثری در حضور او روی نیمکت نساجی داشته، گفته: «من همیشه نان بازویم را خورده‌ام. شاید مهم‌ترین اتفاق زندگی هر کسی بازی در جام‌جهانی باشد که برای آن همه کار بکند. من حتی حاضر نشدم یک امضا کنم که در جام‌جهانی بازی کنم.» خب این خیلی خوب است که شما نان بازویتان را می‌خورید، اما آن داستان عذرخواهی‌نکردن‌تان قبل از جام‌جهانی‌2014 بیشتر از آنکه افتخار باشد، اشتباه بود. کاری به بعضی اخلاق‌های زشت و خودخواهانه کی‌روش نداریم، اما در حقیقت شما با آن مصاحبه عجیب‌تان و خداحافظی از تیم ملی در مرحله انتخابی مرتکب رفتار غلطی شدید که باید بابتش عذر می‌خواستید. اینکه عذرخواهی نکردید و به جام‌جهانی نرفتید هم اشتباه دوم‌تان بود. به آن مباهات نکنید لطفا!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید