• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 15 تیر 1402
کد مطلب : 196501
+
-

کیانوش‌پروری در کشتی

 محسن محمودصفری

کادر فنی تیم‌ملی کشتی آزاد دارد همان راهی را می‌رود که پیش از این کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری رفته بود. تقریبا 7سال طول کشید تا وزنه‌برداری از راه اشتباهش برگردد و حالا کشتی در اول مسیر است. کیانوش رستمی که شانس مدال طلای المپیک ریو محسوب می‌شد اجازه پیدا کرد خارج از اردو تمرین کند و در ادامه برادرش را به‌عنوان مربی خود معرفی کرد و با یکدیگر راهی سفر هم ‌شدند. کیانوش قهرمان جهان و المپیک بود و حاضر نبود با کادر فنی کار کند و این شکاف در تیم وزنه‌برداری ایجاد شد. نتیجه این تصمیمات نهایتا این شد که نصیرشلال سرمربی تیم ملی چند روز قبل قلم قرمز را روی اسم کیانوش کشید تا عملا او دیگر شانسی برای ملی‌پوش شدن در المپیک 2024 نداشته باشد.
    موضوع کیانوش را موقتا فراموش کنید تا به سراغ کشتی برویم که در حال پرورش دادن کیانوش رستمی جدیدی است، البته بدون مدال جهانی و المپیک! اینکه مربیان تیم ملی الزاما نباید مدال المپیک و جهانی در کارنامه داشته باشند نکته درستی است ولی اگر صاحب این افتخارات باشند صدالبته بهتر است و شاگردان آنها می‌دانند راهی که مربی می‌خواهد آنها را ببرد خودش قبلا رفته است.
    پس از مسابقات جام تختی 2 مرحله اردو برای تیم ملی کشتی آزاد در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد که در هر دو اردو علی سوادکوهی نفر اول مسابقات جام تختی در وزن 79کیلوگرم غایب بود. سوادکوهی برای ملی‌پوش شدن باید در مجارستان روی تشک برود تا از بین او و محمد نخودی یک نفر صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی صربستان شود. کادر فنی در واکنش به غیبت سوادکوهی اعلام کرده این غیبت با هماهنگی بوده است! دقیقا همین اواخر هم برای عدم‌حضور رستمی عنوان می‌شد با هماهنگی بوده است.
    سوادکوهی گفته می‌خواهد تا تورنمنت مجارستان که حکم مرحله پایانی انتخابی تیم ملی را دارد خودش به تنهایی تمرین کند و حتی احتمال دارد به ترکمنستان هم برود تا تمریناتش را زیرنظر رضا یزدانی دنبال کند. سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا سوادکوهی درصورت انتخاب شدن برای مسابقات جهانی قبول می‌کند به اردوی تیم ملی بیاید و زیرنظر کادر فنی تمرین کند یا باز با هماهنگی بار سفر می‌بندد و راهی ترکمنستان می‌شود؟ و چه تضمینی هست که کشتی‌گیران دیگری که صاحب مدال جهانی و المپیک هستند درخواست تمرین خارج از برنامه کادر فنی را نداشته باشند؟
    عدم‌حضور در اردوهای تیم ملی اگر در کشتی باب شود که دارد این اتفاق می‌افتد فدراسیون با حجم ستارگانی که دارد، باید منتظر دروکردن توفانی مهیب باشد. از طرفی باید به درخواست کشتی‌گیران هم توجه داشت که چرا نمی‌خواهند در اردوی تیم‌ملی حاضر شوند؟ آنها ترجیح می‌دهند خودشان برای حضور در میادین مختلف آماده شوند. ورزشکار هم بدون شک عمر قهرمانی‌اش کوتاه است و سعی می‌کند مدال‌های قهرمانی‌اش را در زمان کوتاهی که دارد جمع کند. پس باید تصمیمی اتخاذ شود تا ورزشکار هم متضرر نشود. ولی با این مسیری که دارد طی می‌شود به سونامی بی‌نظمی نزدیک می‌شویم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید