• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
چهار شنبه 14 تیر 1402
کد مطلب : 196446
+
-

رژیم صهیونیستی در یک قدمی فروپاشی

تداوم حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری به مفهوم شدت گرفتن تسلیح کرانه باختری و نزدیک شدن فروپاشی این رژیم است

گزارش1
رژیم صهیونیستی در یک قدمی فروپاشی

بهاره محبی- روزنامه‌نگار

حملات هوایی و زمینی ارتش متجاوز رژیم ‌صهیونیستی سه‌شنبه برای دومین روز متوالی ادامه پیدا کرده که تا زمان تهیه این گزارش به شهادت دست‌کم 11فلسطینی و مجروح شدن ده‌ها تن منجر شده که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است. در مقابل، عملیات یک فلسطینی در تل‌آویو با خودرو و سلاح گرم به زخمی شدن 10شهرک‌نشین صهیونیست منجر شده که حال چند تن از آنان وخیم اعلام شده است. «نادال عبیدی»، شهردار جنین سه‌شنبه با اشاره به حجم گسترده ویرانی‌های بزرگ‌ترین عملیات صهیونیست‌ها در 20سال گذشته در جنین اقدامات رژیم ‌صهیونیستی را در این شهر قتل‌عام خوانده و گفته است که هدف این عملیات از میان بردن تمام نشانه‌های حیات در جنین است. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داده که با وجود ساعت‌ها تیراندازی، انفجار و پرواز هواپیماهای صهیونیستی بر فراز اردوگاه جنین، نیروهای مقاومت وارد رویارویی مسلحانه شدیدی با اشغالگران شده‌اند و چهارمین کوادکوپتر جاسوسی صهیونیست‌ها از آغاز نبرد را نیز سرنگون کرده‌اند.


عامل عملیات استشهادی  در تل‌آویو که بود؟
شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از حمله یک فلسطینی با خودرو و سلاح گرم به سمت صهیونیست‌ها و زخمی شدن ۱۰صهیونیست خبر داد و اعلام کرد که حال سه نفر از آنها وخیم است و برخی منابع از مرگ مغزی یکی از این زخمی‌ها خبر دادند. برخی منابع گزارش داده‌اند که فرد مهاجم، لباس پلیس رژیم صهیونیستی بر تن داشت و پس از حمله با خودرو و زیرگیری چند صهیونیست، به سمت آنها تیراندازی کرده است. سپس یک صهیونیست غیرنظامی که در محل حادثه حضور داشت با تیراندازی به سمت عامل این عملیات، او را به شهادت رساند.
 تنها چند دقیقه پس از انتشار این خبر، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در صفحه توییتر خود نوشت:‌ «این اولین پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم جنین بود.این [عملیات] اجرای عملی چیزی بود که مقاومت بر آن تاکید داشت، اینکه اشغالگران تاوان جنایت‌هایشان در اردوگاه جنین را خواهند داد. ما دستان مردم دلیرمان و رزمندگان در جنین را می‌فشاریم». خبرنگار شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که کارت هویت عامل این عملیات در جیب لباسش بود. او «حسین خلایله» از اهالی الخلیل بود که ۲۳ سال سن داشت.

شکار چهارمین کوادکوپتر رژیم صهیونیستی
«کتیبه جنین» (گردان جنین)، زیرمجموعه «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، دیروز (سه‌شنبه، ۴ جولای)، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت با تیراندازی شدید، یک کوادکوپتر دیگر رژیم صهیونیستی را سرنگون کردند. این چهارمین کوادکوپتر رژیم صهیونیستی است که از آغاز نبرد در جنین، سرنگون می‌شود.
 این گروه مقاومت دوشنبه (۳ جولای) در نخستین روز تجاوز همه جانبه به جنین، اعلام کرد که طی عملیات «بأس جنین» (شجاعت جنین)، 3کوادکوپتر رژیم صهیونیستی را شکار و سرنگون کرده است.  یک روز قبل از تجاوز همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به جنین، نیز کتیبه جنین با همکاری نیروهای «کتائب شهداء الاقصی» (شاخه نظامی جنبش فتح)، موفق شده بود، یک کوادکوپتر جاسوسی رژیم صهیونیستی را که در حال تصویربرداری از اردوگاه جنین بود، ساقط و کنترل آن را به دست گیرد.

ممانعت اشغالگران از امداد رسانی
همزمان با یورش به جنین، صهیونیست‌ها مانع از امدادرسانی به آسیب دیدگان در این اردوگاه شدند. مدیر بخش اورژانس هلال احمر فلسطین اعلام کرده است که با تداوم تجاوزگری نیروهای اشغالگر در «جنین» اوضاع انسانی در آنجا هر لحظه بدتر از قبل می شود و اشغالگران از حضور ما در آن منطقه و انجام فعالیت های امدادی ممانعت می کنند. وی اعلام کرد که اوضاع انسانی در اردوگاه جنین بسیار وخیم شده است و ساکنان اردوگاه به دارو، آب و غذا نیاز دارند. این اولین بار نیست که صهیونیست‌ها مانع از امداد رسانی به نیروهای فلسطینی می‌شوند. سال گذشته نیز وقتی شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی در اردوگاه جنین هدف شلیک گلوله اشغالگران قرار گرفت، نیروهای اشغالگر مانع از دسترسی به موقع نیروهای امدادی به پیکر شیرین ابوعاقله شدند و این خبرنگار فلسطینی به‌دلیل تاخیر بسیار زیاد در امدادرسانی در همان محل حادثه جان خود را از دست داد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید