• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 14 تیر 1402
کد مطلب : 196443
+
-

جهان‌نما

محاکمه صحرایی معترضان در فرانسه
گزارش‌های رسیده از فرانسه حاکی از آن است که معترضان فرانسوی دستگیر شده در اعتراضات 6روز اخیر به‌ترتیب صف، وارد دادگاه و خیلی فوری محاکمه می‌شوند. اغلب 2 نفر در یک زمان و حداکثر یک ساعت برای هر جلسه. پایگاه «میدل ایست‌ای» در گزارشی درخصوص روایات معترضان فرانسوی حین محاکمه، در دادگاه‌های فرانسه بعد از دستگیر شدن در جریان اعتراضات اخیر این کشور می‌نویسد که حدود ساعت ۱۱ شب، یک زن جوان نحیف به محل قرارگیری متهم در یکی از دادگاه‌های کیفری منطقه نانتر واقع در حومه پاریس، پایتخت فرانسه هدایت شد. اینس، پس از آنکه 2روز را در بازداشتگاه پلیس گذراند، با دستانی از پشت بسته نومیدانه به‌دنبال کسی از بستگان خود در دادگاه می‌گشت. او طبق قوانین فرانسه نمی‌توانست در دادگاه حجاب داشته باشد، پس با عصبانیت با یک دسته از موهایش که به رنگ روشن بود ور می‌رفت؛ آن را می‌پیچاند و باز می‌کرد. متر بنهامو، وکیل اینس به میدل ایست‌ای گفت: «او از رفتن به زندان خیلی می‌ترسد.»

زخم روحی نظامیان انگلیسی پس از خروج از افغانستان
یک روانپزشک سابق ارتش انگلیس می‌گوید که پرسنل نیروهای مسلح ارتش این کشور که در خروج از افغانستان نقش داشتند ، اکنون از یک زخم روحی رنج می‌برند. براساس گزارش کانال 4انگلیس، روانپزشک سابق و مدیر تحقیقات خیریه‌ای در امور سلامت روان کهنه‌کاران ارتش در انگلیس، طی مصاحبه‌ای بیان کرد: «این زخم روحی می‌تواند ناشی از دستورات محول‌شده و یا ماموریت‌هایی باشد که اعضای نیروهای مسلح ارتش انگلیس آنها را نوعی دوراهی شخصی تلقی کرده‌اند.» پرسنل نیروهای مسلح ارتش انگلیس طی 3 قسمت مصاحبه‌ای شفاف از اقداماتی که انجام دادند احساس غرور و افتخار نمی‌کنند و به این موضوع اشاره می‌کنند که چگونه درخواست خروج افغان‌هایی را که برای نجات زندگی‌های شان التماس می‌کردند، فقط به‌خاطر اینکه تحت حمایت انگلیس نبودند، رد کردند.

ترامپ اسناد محرمانه را به مهمانانش نشان می‌داد
سخنگوی سابق کاخ سفید اعلام کرد که شاهد بوده، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اسناد و مدارک محرمانه را به مهمانانش در مارآلاگو، ملک شخصی‌اش در فلوریدا نشان می‌داد. به گزارش وب‌سایت خبری سالن، استفانی گریشام، سخنگوی سابق کاخ سفید در مصاحبه‌ای با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی به سؤالاتی درباره کیفرخواست صادر شده علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیرامون نقش ادعایی‌اش در سوء‌مدیریت اسناد امنیت ملی در مارآلاگو واقع در پام بیچ فلوریدا پاسخ داد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا دونالد ترامپ ممکن بود اسناد محرمانه را به افراد حاضر در دیدارهای خصوصی نشان دهد یا خیر، گفت: «پاسخ کوتاه بله است. من شاهد بودم که او اسناد محرمانه را به افرادی که در ایوان اتاق غذاخوری عمارت مارآلاگو حضور داشتند، نشان می‌داد.»

چین سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را لغو کرد
سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که چین سفر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه را که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرده است. به گزارش رویترز، دلیلی برای لغو سفر بورل به چین ارائه نشده است. نابیلا مسرالی، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مکتوب به رویترز گفت: «متأسفانه، همتایان چینی به ما خبر دادند که تاریخ‌های درنظر گرفته شده در هفته آینده، دیگر امکان‌پذیر نیست و حالا باید به‌دنبال گزینه‌های دیگر باشیم.» به نوشته رویترز، وزارت خارجه چین به درخواست این رسانه غربی برای اظهارنظر پاسخی نداد. سفیر اتحادیه اروپا در چین یکشنبه هفته جاری گفته بود: بورل قرار است ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر) به پکن سفر و با همتای چینی خود دیدار و درباره «مسائل استراتژیک» ازجمله حقوق بشر و جنگ اوکراین گفت‌وگو کند. این دومین بار در سال‌جاری میلادی است که سفر بورل به چین لغو می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید