• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 14 تیر 1402
کد مطلب : 196399
+
-

کارخانه سرگرمی‌سازی

نقل‌وانتقالات فوتبال فعلاً از فیلم‌ها و سریال‌ها جذابیت بیشتری دارد

کارخانه سرگرمی‌سازی

هر روز عادی در فصل نقل‌وانتقالات فوتبال در اروپا و جهان ازجمله عربستان، خودش یک روز تاریخی و پرخبر است. روزانه و حتی به ساعت اتفاقاتی می‌افتد یا شایعاتی مطرح می‌شود که مردم را سرگرم یا شوکه می‌کند.
   اریک گارسیا که محصول لاماسیاست اما در منچسترسیتی مطرح شده و سپس به تیم اصلی بارسلونا برگشته بود، وقتی دید جایی در ترکیب ثابت تیم ندارد، تصمیم به ترک باشگاه گرفته. او به باشگاه گفته با درخواست جدایی‌اش موافقت کنند تا به رئال بتیس برود و بتواند بیشتر بازی کند.
   بارسلونا هر فصل مبلغ 440میلیون یورو به بازیکنان فوتبال و سایر تیم‌ها حقوق می‌داد که طلب 50میلیون یورویی لیونل مسی از قرارداد آخرش هم جزو این لیست است. مسی تا سال2025 قسطی از بارسلونا حقوق دریافت خواهد کرد. با این‌حال با بازنشستگی پیکه، جدایی بوسکتس و فسخ قرارداد آلبا، رقم هنگفتی در خزانه باشگاه صرفه‌جویی شده که برای متعادل‌شدن تراز باشگاه و ثبت قراردادهای کافی، گامی مهم به‌شمار می‌رود.
   منچستریونایتد هنوز از اونانا دست نکشیده و برای این دروازه‌بان کامرونی مبلغ 40میلیون یورو به اینترمیلان پیشنهاد داده که قطعا رد خواهد شد.
   باشگاه آتالانتا با وجود علاقه هویلوند دانمارکی به پیوستن به منچستریونایتد با این انتقال مخالف است و برای این مهاجم 60میلیون یورو می‌خواهد که 3‌برابر رقم مورد نظر منچستر است.
   چلسی از خرید مهاجم سیرمونی ندارد. باشگاه لندنی ولاهوویچ را می‌خواهد و یوونتوس برای این مهاجم جوان صربستانی 70میلیون درخواست کرده است.
   رایان چرکی با لیون و تیم ملی زیر 21‌سال فرانسه همه را تحت‌تأثیر قرار داده است. پس از چند نمایش چشمگیر در یورو زیر 21‌سال، این بازیکن 19‌ساله در رادار چلسی قرار دارد. لیون آماده فروش این بازیکن است و 43‌میلیون پوند برای این بازیکن می‌خواهد.
   بایرن‌مونیخ از جذب هری کین در این تابستان ناامید شده. تاتنهام پیشنهاد 95میلیون یورویی این باشگاه آلمانی را هم رد کرده. باشگاه آلمانی می‌خواهد تا ژانویه که هری کین اجازه مذاکره مستقیم با تیم آینده‌اش را خواهد داشت، صبر کند و در تابستان آینده او را رایگان به خدمت بگیرد. فولکرگ، مهاجم آلمانی گزینه اصلی خط حمله برای فصل آینده بایرن است.
   ویلفرد زاها 3‌گزینه برای انتخاب دارد. او به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند در اروپا بماند یا به عربستان سعودی برود تا در النصر بازی کند. این وینگر خواهان حضور در لیگ قهرمانان اروپا‌ست و تنها لاتزیو می‌تواند به او فرصت بازی در سطح بالا را بدهد. کریستال پالاس نیز به بازیکن سابق خود قراردادی 4‌ساله پیشنهاد داده است. آرسنال چند سال او را زیرنظر داشت اما حالا که این بازیکن رایگان شده، توپچی‌ها او را نمی‌خواهند.
   پس از آنکه آرتتا به توماس پارتی اجازه داد تا با باشگاه‌های دیگر مذاکره کند، از عربستان و یوونتوس برای این هافبک غنایی پیشنهاد‌هایی رسید. گرانیت ژاکا نیز آرسنال را ترک کرده تا جا برای دکلان رایس بازتر شود. ژاکا یا به بوندس‌لیگا برمی‌گردد یا به رم می‌رود.
   کریستین پولیسیک که به‌خاطر مصدومیت و ترافیک بازیکن در فصل گذشته کمتر در ترکیب چلسی به میدان رفت، مورد توجه لیون قرار گرفته و باشگاه فرانسوی قصد دارد 25میلیون پوند برای این بازیکن آمریکایی بپردازد.
   گابری ویگا که در فصل گذشته 11گل برای سلتا به ثمر رساند مورد توجه نیوکاسل و باشگاه‌های انگلیسی و حتی پاری‌سن‌ژرمن قرار گرفته. بند فسخ قرارداد او 40‌میلیون یورو (34.6‌میلیون پوند) است که مناسب به‌نظر می‌رسد.
   تصاویر لو رفته از حضور اینیگو مارتینس در کمپ تمرینی بارسلونا نشان می‌دهند که مدافع 32‌ساله آماده مراسم معارفه خود به‌عنوان بازیکن جدید بارسا می‌شود. مارتینس در انتقالی رایگان، به‌عنوان دومین خرید تابستانی بارسلونا پس از گوندوغان، راهی این تیم می‌شود. او فصل گذشته در اتلتیکو بیلبائو مشغول بازی بود.
   آلوارو موراتا مهاجم اسپانیایی اتلتیکومادرید پیشنهاد 3‌ساله 120میلیون یورویی التعاون عربستان را رد کرد.
   آرسنال درصورت ناکامی در جذب ژائو کانسلو، بنیامین هنریکس از لایپزیش را به‌عنوان گزینه دیگر خط دفاع درنظر دارد.

مارسلو بروزوویچ که با باشگاه النصر عربستان به توافق دست یافته بود، بالاخره با این تیم قرارداد رسمی امضا کرد تا فصل آینده در کنار حکیم زیاش (احتمالی) و کریستیانو رونالدو بازی کند. النصر برای این بازیکن 18میلیون یورو به اینترمیلان داد و سالی 20میلیون به‌خودش خواهد پرداخت که 10‌میلیون کمتر از رقم پیشنهادی اولیه است. این اتفاق در حالی رخ داد که شنیده می‌شد بارسا هم بدش نمی‌آید برای فصل آینده بروزوویچ را به خدمت بگیرد.

منچستریونایتد با سفیان امرابات، هافبک مراکشی از لحاظ شخصی به توافق رسیده است. این بازیکن 26‌ساله در فصل 23-2022 در 2‌فینال جام حذفی و لیگ کنفرانس با فیورنتینا بازی کرد و در هر دو شکست خورد و با مراکش تا نیمه‌نهایی جام جهانی پیش رفت. رقم پیشنهادی من‌یونایتد 55+5میلیون پوند است که وسوسه‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

روبرتو فیرمینو که پس از پایان قراردادش با لیورپول تیمی برای خودش در اروپا پیدا نکرده، به توافق با باشگاه الاهلی نزدیک است تا در فصل آینده با ادوارد مندی همبازی شود.

استیون جرارد که هدایت ‌الاتفاق عربستان را به‌عهده گرفته، می‌خواهد جردن هندرسون  کاپیتان لیورپول را با خودش به این باشگاه ببرد. اوبامیانگ از چلسی دیگر گزینه مدنظر جرارد است. فیلیپه کوتینیو یکی از اولویت‌های الاتفاق عربستان خواهد بود. تیاگو آلکانتارا هم از سعودی‌ها پیشنهاد دارد و با فیرمینو جمع لیورپولی‌ها در این کشور جمع خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید