• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 13 تیر 1402
کد مطلب : 196321
+
-

بن‌بست کیانوش

قهرمان اسبق وزنه‌برداری المپیک چگونه از ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی خط خورد؟

بن‌بست کیانوش

 محسن محمودصفری

پیش از بازی‌های المپیک 2016کیانوش رستمی رسمی را باب کرد که تبعات آن خیلی زود نمایان شد. آن زمان به رستمی اجازه داده شد به‌صورت انفرادی زیرنظر برادرش تمرین کند و حتی در مقطعی برادرش با او به مسابقات اعزام می‌شد. البته کیانوش بارها بابت دریافت حقوق برادرش از فدراسیون گلایه داشت. به زبان ساده او برادرش را مربی تیم ملی می‌دانست و برای مربی که خودش انتخاب کرده بود درخواست حقوق داشت! در آن مقطع به‌دلیل اینکه رستمی شانس مدال المپیک بود، علی مرادی، رئیس فدراسیون وقت با او مدارا کرد ولی بعد از المپیک2016 نزول ستاره آغاز شد. با این حال او رسمی را باب کرد که اول از همه گریبانگیر خودش شد. رستمی عدم‌حضور در اردوی تیم ملی را باز هم ادامه داد و چند روز پیش در رکوردگیری تیم ملی هم حاضر نشد تا این‌بار و البته برای اولین‌بار با برخورد جدی کادر فنی روبه‌رو شود و شانس اعزام به مسابقات جهانی را از دست بدهد.
 
  تماس با رئیس‌جمهور
سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری صراحتا اعلام کرده با تمرین انفرادی رستمی موافق نبوده و این را به‌خودش هم گفته ولی چون کادر فنی موافقت کرده رضایت به این کار داده است. کیانوش رستمی همان همیشگی است و هیچ تغییری نکرده است. او در رکوردگیری تیم ملی حاضر نشده و حالا که در آستانه حذف از مسابقات جهانی قرار دارد به تکاپو افتاده است. انوشیروانی صراحتا عنوان کرده دوستان مشترک و نمایندگان مجلس کرمانشاه برای حضور کیانوش رستمی در مسابقات جهانی تماس گرفته‌اند و از قول هادی چوپان شنیده که برای رستمی به رئیس‌جمهور زنگ خواهد زد. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به موج ایجادشده در پی حذف کیانوش رستمی از ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری گفت: «به همه کسانی که تماس می‌گیرند توضیح دادم چطور فردی که مصدوم است و یک ساعت مانده به مسابقه رکوردگیری غیبتش را به کادر فنی اعلام می‌کند به تیم ملی اضافه شود؟! تکلیف وزنه‌برداران جوانی که مدت‌ها در اردوی تیم ملی بودند و زیر فشار تمرینات قرار داشتند و در مسابقه رکوردگیری هم شرکت کردند چه می‌شود؟»
 
  سریال ناکامی بعد از طلای المپیک
کیانوش رستمی که یک ساعت قبل از رکوردگیری تیم ملی، کادر فنی را در جریان مصدومیتش گذاشت در واکنش به خط خوردن از مسابقات جهانی گفت: «من توانستم در بین 5نفر اول جهان قرار بگیرم و سهمیه المپیک را به‌دست بیاورم اما برای تأیید سهمیه المپیک باید در 2 مسابقه جهانی حضور پیدا می‌کردم. در مسابقات جهانی پارسال حضور داشتم و باید در مسابقات جهانی امسال هم حاضر می‌شدم که این اجازه به من داده نشد. بودن در مسابقات جهانی امسال برای من یعنی کسب قطعی سهمیه المپیک و نبود من در این رقابت‌ها باعث شد که سهمیه المپیکی کشورم بسوزد و خودم هم از المپیک حذف شوم.» رستمی پس از طلای المپیک 2016 در مسابقات جهانی2017 تنها مدال نقره یک‌ضرب را کسب کرد. او در جهانی 2018 به‌دلیل مصدومیت غایب بود و در بازی‌های آسیایی 2018 حذف شد. در جهانی 2019 پس از اینکه 3بار وزنه را در حرکت یک‌ضرب انداخت از ادامه مسابقات منصرف شد و عنوانی کسب نکرد. در جهانی 2022 که به میزبانی کلمبیا برگزار شد رستمی در حرکت یک‌ضرب مدال نقره گرفت و در حرکت دوضرب پنجم شد. با توجه به کارنامه او طی چند سال اخیر مشخص نیست کادر فنی و در راس آنها روسای فدراسیون‌ها چطور به روند تمرین شخصی رستمی رضایت داده‌اند.
 
  همه اکونومی، کیانوش بیزینس‌کلاس
رئیس فدراسیون درباره اینکه مصدومیت رستمی را تأیید کرده، گفت: «من آسیب‌دیدگی‌اش را تأیید کردم چون گفته بود زانویش درد می‌کند و پزشکش هم تماس گرفت و گفت زانوی رستمی درد می‌کند اما زانودرد در همه وزنه‌برداران وجود دارد. نکته این است که او توافق کرده بود بیرون از اردو به تمریناتش ادامه دهد اما تمام مسائل خود را با کادر فنی هماهنگ کند.» انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود کیانوش رستمی از همان ابتدا در مورد شرایطش با کادر فنی صحبت کند، گفت: «حرف ما هم همین است. نامه ما هم برای حضورش در رکوردگیری مشخص است و هیأت استان کرمانشاه نامه را به او ارجاع داده است. باید همان موقع که نامه را دیده بود با کادر فنی صحبت می‌کرد. از 12ماه پیش تاکنون هر تصمیمی که کادرهای فنی ما در مورد کیانوش گرفته‌اند، به آن عمل کردیم و هیچ مشکلی وجود نداشته است. حتی برای اعزام به مسابقات کلمبیا همه نفرات حتی علی داودی را با اکونومی اعزام کردیم اما جایگاه و مدال‌های کیانوش رستمی را درنظر گرفتیم و او را با بیزینس‌کلاس به مسابقات فرستادیم. تصمیمی هم که اکنون برای رستمی گرفته شده، تصمیم فدراسیون نیست و تصمیم کادر فنی است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید