• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 خرداد 1397
کد مطلب : 19630
+
-

با مردم

با مردم

@  درخواست از شرکت واحد اتوبوسرانی

سلام. مدت‌هاست از ساعت 9شب به بعد اتوبوس‌های بی‌آر تی مسیر پایانه خاوران به پایانه آزادی هر نیم ساعت حرکت می‌کند. این تأخیر باعث ازدیاد مسافر در بسیاری از ایستگاه‌ها شده و جوابگوی مسافران نیست. از طرفی در این ساعات آقایان با سوار شدن در قسمت بانوان اتوبوس باعث می‌شوند خیلی از خانم‌ها نتوانند سوار شوند. هم‌اکنون نوع خدمات‌رسانی در این ساعات شب اصلا شایسته بانوانی که مجبورند شب‌ها با این اتوبوس‌ها تردد کنند، نیست. لطفا به مسئولان شرکت واحد اتوبوسرانی بگویید نسبت به رفع این مشکلات اقدامی بکنند.
سعیدی از تهران

@  گلایه از مالکان و مشاوران املاک

سلام. طاعات و عبادات قبول باشد. این روزها مالکان با بی‌انصافی تمام قیمت اجاره‌بها را به بهانه‌های مختلف بالا برده و از طرفی برخی از مشاوران املاک هم با روش‌های مختلف برای کسب درآمد بیشتر، بر اینگونه مطالبه ناحق مالکان مهر تأیید می‌زنند. متأسفانه سال‌هاست افزایش بی‌حساب و کتاب اجاره بهای مسکن در نبود قانون برای مستأجران کمرشکن شده، ولی هیچ‌یک از دستگاه‌ها هم خود را مسئول آن نمی‌دانند. ضرورت ساماندهی بازار اجاره‌‌بها به‌ویژه در فصل نقل و انتقالات تابستانی، تنها راه مقابله با این نوع نابسامانی‌‌ها در حوزه خرید و فروش و حتی اجاره‌‌بهاست. امیدواریم دولت و مجلس با تدوین طرحی، نرخ مصوبی برای اجاره‌بها درنظر گرفته و نظارت کافی بر رعایت آن توسط مشاوران املاک داشته باشند. چنانچه این اتفاق بیفتد حتما از نرخ‌گذاری‌های سلیقه‌ای جلوگیری خواهد شد.
2436...0912

  فروش قلیان را هم ممنوع کنند

با سلام. درخصوص ممنوعیت فروش سیگار در دکه‌های روزنامه‌فروشی، اگر مسئولان در حوزه سلامت مردم، قصد مبارزه با مواد دخانی را دارند، بهتر است در کنار ممنوعیت فروش سیگار در دکه مطبوعات، نسبت به ممنوعیت قلیان سراها و مراکزی از این دست که در آنجا انواع و اقسام توتون و قاچاق تنباکوی میوه آلوده به مواد‌مخدر، به‌راحتی در دسترس همه بوده و باعث اعتیاد جوانان می‌شوند نیز اقدامی بکنند. واقعیت این است که مصرف قلیان آسیب‌هایی به‌مراتب بیشتر از سیگار به همراه دارد؛ به‌طوری که مصرف هر قلیان معادل 5پاکت سیگار و برای اطرافیانی که قلیان نمی‌کشند معادل 5/2پاکت سیگار است. از روزنامه همشهری انتظار داریم درخصوص آسیب قلیان که کمتر از سیگار نیست برای خانواده‌ها اطلاع‌رسانی کنند.
یک شهروند از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید