• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 تیر 1402
کد مطلب : 196245
+
-

برگزاری جشنواره آلبالو در زنگنه

جشنواره‌های آلبالو و مبل منبت تا عید غدیر (16تیر) در شهرهای زنگنه و ملایر استان همدان دایر است. ملایر، به‌عنوان شهر جهانی مبلمان، منبت و انگور شناخته می‌شد، حالا زنگنه نیز با شهرت جهانی آلبالو میزبان مسافران شده‌است.
 پیش‌بینی می‌شود حدود 15هزار گردشگر از این جشنواره‌ها بازدید کنند. شهر زنگنه با تولید سالانه بیش از 5هزار تن آلبالو از بیش از ۷۰۰هکتار در جایگاه نخست همدان در تولید آلبالو ایستاده است. طبق اعلام جهادکشاورزی، بیش از 1500هکتار از اراضی همدان زیرکشت آلبالو است. به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی، بخشدار زند هدف از برگزاری جشنواره آلبالو را شکرگزاری از این نعمت خدادادی و ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی مردم عنوان کرد و گفت: «در حال پیگیری برای ایجاد شهرک صنعتی هستیم و زمین آن شناسایی شده و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار بتوانیم برای صنایع‌تبدیلی از این شهرک استفاده کنیم.»
محمدحسین روستایی، شهردار زنگنه نیز گفت: «با پیگیری‌های انجام شده و زحمت‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و شهرستان ملایر، در تلاش برای ثبت ملی جشنواره آلبالوی زنگنه هستیم.» ‌وی افزود: «ساخت شهرک صنعتی زنگنه در زمینی به مساحت ۲۰هکتار تصویب شد‌.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید