• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 تیر 1402
کد مطلب : 196173
+
-

کجا می‌روی حکیم؟

سرنوشت باورنکردنی ستاره‌ای که قرار بود دنیا را تسخیر کند

کجا می‌روی حکیم؟

وقتی حکیم زیاش با پیراهن آژاکس جایزه بهترین بازیکن لیگ هلند را به‌دست آورد، به‌نظر می‌رسید دنیای فوتبال ستاره نوظهورش را پیدا کرده است. حتی وقتی او با وجود روزهای معمولی در چلسی، به یکی از مهره‌های درخشان جام جهانی قطر تبدیل شد، خیال می‌کردیم هنوز روزهای فوق‌العاده‌ای از دوران فوتبال این ستاره باقی مانده است. حالا اما حکیم به فوتبالیستی تبدیل شده که حتی باشگاه النصر عربستان از دریچه تردید به خرید او نگاه می‌کند. چه‌کسی تصور می‌کرد زیاش خیلی زود به این مرحله از دوران فوتبالش برسد؟

  یک انتقال معلق
زیاش خیلی زود با النصر به توافق رسید و باشگاه چلسی نیز اصلا مشکلی با این جابه‌جایی نداشت. حکیم حتی در تست‌های پزشکی باشگاه عربستانی نیز شرکت کرد اما همین تست‌ها برای او دردسرساز شدند؛ چرا که مشخص شد وضعیت زانوی او، کمی بدتر از چیزی است که در ابتدا به‌نظر می‌رسید. همین ماجرا پروسه پیوستن این بازیکن به النصر را به حالت تعلیق درآورده است. باشگاه هنوز او را می‌خواهد اما قصد دارد دستمزد کمتری برای این بازیکن پرداخت کند. هم باشگاه چلسی و هم خود زیاش از این اتفاق عصبانی هستند و فعلا احتمال ملحق نشدن او به النصر، بیشتر از شانس پیوستن او به این باشگاه خواهد بود. تا این لحظه، زیاش هنوز بازیکن چلسی است اما کاملا بعید به‌نظر می‌رسد که ستاره مراکشی فصل جدید را هم در لندن شروع کند.

  آقای خاص، زیاش را می‌خواهد
حکیم در حالی به لیگ عربستان نزدیک شد که هنوز پیشنهادهای زیادی از اروپا داشت. ژوزه مورینیو به محض مطلع شدن از داستان حکیم و النصر، از مدیران باشگاه رم خواسته تا برای خرید این بازیکن اقدام کنند. ژوزه که با رم به فینال لیگ اروپا هم رسید، علاقه زیادی به جذب حکیم از خودش نشان داده است. رمی‌ها قبلا با خرید دیبالا، نشان دادند که سیاست تازه‌ای در فصل نقل و انتقالات دارند و حالا می‌توانند برای خرید زیاش هم اقدام کنند. با این حال دستمزدی که باشگاه ایتالیایی می‌تواند به این بازیکن بدهد، قابل مقایسه با دستمزد او در لیگ عربستان نیست. این خود حکیم است که باید تصمیم نهایی را در این خصوص بگیرد.

  سریع باش پسر!
این فقط زیاش نیست که روند انتقالش به النصر با مشکل روبه‌رو شده است. النصر مشکل مشابهی نیز با مارسلو بروزویچ دارد. پیشنهاد نهایی این تیم برای جذب ستاره 30‌ساله کروات نسبت به رقم اولیه مذاکرات کمتر بوده و همین مسئله، اینتر را عصبانی کرده است. اما اصل ماجرا چیست؟ اینتر با النصر برای فروش 23‌میلیون یورویی بروزویچ به توافق رسید اما این بازیکن دستمزد 20‌میلیون یورو برای هر فصل را رد کرد. او در توافق شخصی‌اش با النصر، 100‌میلیون یورو برای 3‌فصل حضور در این باشگاه خواست اما النصری‌ها اعلام کردند که در این صورت، تنها 15‌میلیون یورو به اینتر پرداخت می‌کنند؛ رقمی که فعلا رضایت اینتر را به همراه نداشته است. خود بروزویچ به مذاکره با النصر ادامه می‌دهد و اینتری‌ها نیز از او خواسته‌اند که زودتر تکلیف این ماجرا را روشن کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید