• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 11 تیر 1402
کد مطلب : 196172
+
-

تورام رام‌نشدنی!

سرانجام اینتر، مسابقه بزرگ را برد و با مارکوس تورام قرارداد بست

تورام رام‌نشدنی!

سرنوشت یکی از معادله‌های پیچیده نقل‌و‌انتقالات، با انتقال رسمی مارکوس تورام به باشگاه اینتر مشخص شد. میلان مشتری پروپاقرص این ستاره به شمار می‌رفت اما موفق نشد به توافق مالی با او دست پیدا کند. پس از جدایی مالدینی از کادر مدیریتی میلان، اتفاقات ناخوشایند زیادی برای این تیم رخ داده است. موافقت با فروش تونالی و حالا شکست خوردن از رقیب دیرینه در مسیر جذب تورام، میلانی‌ها را به‌شدت عصبانی کرده است. در مقابل، هواداران اینتر از وضعیت تیم‌شان راضی هستند؛ تیمی که این فصل را با انگیزه قهرمانی در سری‌آ شروع خواهد کرد.

  طرفدار میلان، بازیکن اینتر!
اولین حقیقتی که در مورد خرید جدید اینتر می‌دانیم، نسبت او با یکی از بهترین مدافعان تاریخ است. او فرزند بازیکنی است که در نیمه‌نهایی جام‌جهانی98، دو بار دروازه کرواسی را باز کرد. لیلیان تورام، فوتبالیست درجه‌یکی بوده و حالا پسرش هم، در مسیر تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ قرار دارد. نکته جالب در مورد این بازیکن اما، لجبازی همیشگی او با پدر است. هر کاری لیلیان انجام داده، مارکوس در مسیر مخالف آن قدم برمی‌دارد. پدرش مدافع بود و خودش مهاجم شد، پدرش بازیکن بارسا بود و خودش طرفدار رئال‌مادرید شد، پدرش در ایتالیا برای یوونتوس بازی کرده و خودش حامی سرسخت میلان بود. تورام حتی با خودش هم لجبازی کرد و با وجود علاقه‌ای که همیشه به میلان داشت، پیراهن اینتر را پوشید.

  شروع با یک آمار عجیب
مارکوس، محصول باشگاه سوشو در فوتبال فرانسه است. او چند سال برای تیم دوم این باشگاه به میدان رفت و سپس به تیم اصلی ملحق شد. او 3‌فصل در عضویت تیم اصلی باشگاه سوشو بود و به‌عنوان یک وینگر، آمار عجیبی از خودش به جا گذاشت. تورام در 43‌بازی برای این تیم، فقط یک‌بار موفق به گلزنی شد! هر چند که حتی این آمار بد هم جلوی پیوستن او به تیمی در سطح اول فوتبال فرانسه را نگرفت.

  داستان یک عکس
گنگام، نخستین تیمی بود که مارکوس تورام با حضور در آن تجربه بازی در یکی از 5‌لیگ معتبر اروپایی را چشید. او اولین‌بار وقتی در این تیم سوژه شد که در نبرد با پی‌اس‌جی، عکاس‌ها تصویری از او در کنار جی‌جی‌بوفون را شکار کردند. بوفون برای سال‌ها همبازی پدر او یعنی لیلیان تورام بود و حالا داشت در برابر تورام پسر بازی می‌کرد. اسم مارکوس اما وقتی به شکل جدی‌تری بر سر زبان‌ها افتاد که او موفق شد با یک‌پنالتی دیرهنگام دروازه پاری‌سن‌ژرمن را باز کند و این تیم را از جدول جام حذفی فرانسه بیرون بفرستد. او در دومین فصل بازی در گنگام، 13‌گل برای این تیم زد و نشان داد که قابلیت‌های ستاره‌شدن را دارد.

  تولد دوباره در آلمان
رفتن تورگان هازارد از گلادباخ به دورتموند، تأثیر بزرگی روی زندگی مارکوس تورام گذاشت؛ چرا که باشگاه آلمانی، او را به‌عنوان جانشین هازارد درنظر گرفت و 12‌میلیون یورو برای خریدش هزینه کرد. گلادباخ با سپردن پیراهن شماره‌10 به این ستاره، نشان داد که اعتماد زیادی به توانایی‌های این بازیکن دارد. او در نخستین تجربه رسمی بازی برای تیم جدید، گل پیروزی تیمش در جام حذفی را زد و در پنجمین مسابقه بوندس‌لیگایی نیز موفق به زدن نخستین گلش در این لیگ شد. کمی بعد این بازیکن پس از گلزنی در یک جدال، زانو زد تا گلش را به جورج فلوید تقدیم کند. این شادی گل بازتاب بسیار زیادی در همه دنیا داشت. اواخر سال 2020 بود که او توانست 2 بار دروازه رئال‌مادرید را باز کند. این دبل کافی بود تا مارکوس صاحب شهرت جهانی در دنیای فوتبال شود.

  این مهاجم خشمگین
مدت کوتاهی بعد از درخشش در برابر رئال‌مادرید، اتفاق عجیبی برای تورام رخ داد. او با ستاره هوفنهایم درگیر شد و با پاشیدن آب دهان روی صورت او، محرومیتی 6‌جلسه‌ای را تجربه کرد. خیلی‌ها باور داشتند که شهرت، مارکوس را تغییر داده و او را به یک فوتبالیست سرکش تبدیل کرده است. به هر حال اینتری‌ها باید مراقب خشونت ذاتی مارکوس تورام در تیم‌شان باشند.

  یک کابوس واقعی
سومین فصل حضور تورام در گلادباخ، یک کابوس بزرگ بود. او در آن فصل فقط 3‌بار موفق به گلزنی برای تیمش شد و به‌نظر می‌رسید که به‌شدت افت کرده. او در فصل گذشته که چهارمین فصل حضورش در تیم آلمانی به شمار می‌رفت، همه‌‌چیز را جبران کرد و در مجموع 16‌گل به ثمر رساند. همین درخشش، میلان و اینتر را به‌صورت همزمان به خرید این مهاجم یک‌متر و 92سانتی‌متری علاقه‌مند کرد.

  خاطره شیرین، خاطره تلخ
اتفاق بزرگ زندگی مارکوس تورام، دعوت‌شدن به اردوی تیم ملی فرانسه برای جام‌جهانی بود. او حتی در دیدار فینال روبه‌روی آرژانتین برای دقایقی به زمین مسابقه رفت و توانست یک‌پاس گل هم به کیلیان امباپه بدهد. بازی کردن در این سطح، یک خاطره فراموش‌نشدنی برای تورام بود اما شکست در فینال جام‌جهانی، اتفاق تلخی برای او به شمار می‌رفت.

  قرارداد آزاد، برای 5سال
مونشن‌گلادباخ تلاش زیادی کرد تا این بازیکن را با یک رقم خوب به فروش برساند اما موفق به این کار نشد و تورام با یک قرارداد آزاد به اینتر پیوست. او برای 5‌سال بازیکن نراتزوری خواهد بود. شاید پیوستن تورام به اینتر، به معنی جدایی یک نفر از بین لوکاکو و لائوتارو باشد اما مدیران باشگاه تأکید دارند که به‌دنبال حفظ هر دو مهاجم اصلی تیم‌شان هستند. اگر این اتفاق رخ بدهد، تورام برای رسیدن به ترکیب اصلی چالش جذابی خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید