• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 11 تیر 1402
کد مطلب : 196137
+
-

آدم‌فضایی‌ها در تهران

آدم‌فضایی‌ها در تهران

جواد نصرتی

بشقاب‌‌پرنده‌ها، یکی از بزرگ‌ترین رازهای دنیا در چند دهه اخیر هستند؛ از باورمندان به آدم‌فضایی‌ها اصرار که این اشیای نورانی سفینه‌های مهمانان فرازمینی هستند و از دولت‌ها انکار که خیر، خبری نیست. شاید مردم عادی از اسرار پشت‌پرده خبر نداشته باشند اما در دهه‌های گذشته، بارها در گوشه‌گوشه دنیا، مردم عادی به چشم خودشان این پرنده‌های نورانی را در آسمان دیده‌اند و حتی تصاویرشان را هم ضبط کرده‌اند. بشقاب‌پرنده‌ها که در دنیا عموما با نام یوفو (UFO، اشیای پرنده ناشناس) شناخته می‌شوند، حتی یک روز جهانی هم دارند و امروز، باورمندان به آن، در سراسر دنیا برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت آن دارند. انجمن‌های معتقدان به بشقاب‌پرنده‌ها، کارهای زیادی در این روز می‌کنند؛ ‌از برگزاری جشن های خوشامدگویی به آدم‌فضایی‌ها گرفته تا درخواست از دولت‌ها برای عمومی‌کردن اسرار در این باره. دلیل انتخاب این روز به‌عنوان روز جهانی یوفو هم یک حادثه بسیار مهم بشقاب‌پرنده‌ای در چنین روزی در سال1947 در نیومکزیکو در جنوب غربی آمریکاست. گفته می‌شود یک بشقاب‌پرنده در این منطقه سقوط کرد اما دولت آمریکا، ‌از آن زمان ماجرا را‌ مثل تمام موارد دیگر، لاپوشانی می‌کند.
در همین ایران هم یک مورد بسیار معروف روی داده و بشقاب‌پرنده‌های تهران، در دنیا حسابی شناخته شده‌اند. در شب 30شهریور1355، برج مراقبت فرودگاه مهرآباد، تماس‌های زیادی درباره پرواز اشیای پرنده در آسمان تهران داشت. خیلی زود 2فروند جنگنده فانتوم در آسمان تهران به پرواز درآمدند. خلبانان این دو جنگنده، در گزارش‌های بعدی گفته‌اند که وقتی به اشیای نورانی نزدیک می‌شدند، وسایل ارتباطی و رادارهایشان از کار می‌افتاد و جنگنده‌ها، دچار اختلال شدید آیونیک (الکترونیک) می‌شدند. حتی سرگرد جعفری فانتوم خود را در جنوب تهران به 40کیلومتری این بشقاب پرنده می‌برد، یک گوی نورانی از آن جدا شده و به سمت هواپیما می‌آید؛ «هم حس کنجکاوی داشتم و هم اینکه با گذشت زمان وحشت برم داشت. فکر کردم موشکی به سمت من شلیک شده و سعی کردم با موشک حرارتی آن را هدف قرار دهم؛ ولی وقتی موشکم را انتخاب کردم، متوجه از کار افتادن وسایل دقیق و خاموش‌شدن همه چراغ‌ها روی صفحه مقابلم شدم. در آن لحظه وسایل دقیق شروع به نوسان کردند و ارتباط رادیویی هم از کار افتاد.»
وقتی هواپیما دور شد، گوی نورانی به سفینه مادر برگشت. این خلبان گفته است که در راه بازگشت از این منطقه، یک شیء نورانی دیگر این بار از سمت شمال از بالای هواپیمای او رد شده و دوباره آیونیک هواپیمای او دچار اختلال شده است. براساس روایت‌های دیگر، این گوی در جایی در جنوب تهران (یا کهریزک یا دریاچه قم)‌ سقوط کرده بود. گفته می‌شود آمریکایی‌ها که در آن زمان نفوذ زیادی در ایران داشتند، وارد این ماجرا شده و اسناد سری زیادی در این‌باره وجود دارد که هنوز عمومی نشده است.
بشقاب‌پرنده‌های تهران، یکی از موارد کلاسیک برخورد با اشیای نورانی هستند و همچنان بحث درباره آنها در انجمن‌های باورمند به بشقاب پرنده، حسابی داغ است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید