شبکه متروی تهران در حال حاضر با 1523واگن در سیر، روزانه بیش از 2.5 میلیون سفر درونشهری را پوشش میدهد و این در حالی است که برای رسیدن به سرفاصله حرکتی 2.5 دقیقه در خطوط مختلف، حداقل 1500واگن دیگر لازم است تا مسافران با کمترین هدررفت وقت به مقاصد خود برسند.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)، در افق 10سال آینده و با توجه به افزایش تعداد خطوط شبکه متروی پایتخت، نیاز به تولید حداقل 4420واگن احساس میشود. در همین چشمانداز 10ساله، ناوگان حملونقلی سایر کلانشهرهای دیگر نیز باید به 4300واگن تجهیز شود. راهحل اصولی و منطقی برای تامین به موقع، مطمئن و به صرفهتر ناوگان ریلی شبکه متروی کلانشهرها باید حرکت به سمت تولید انبوه قطار ملی باشد؛ قطاری که 85درصد قطعات آن توسط شرکتهای داخلی، قابلیت ساخت داشته و فناوری تولید آن در این سطح حاصل شده است. شرکت واگنسازی تهران که 70درصد قطارهای کنونی شبکه متروی تهران را تولید و یا تامین کرده است، در حال حاضر قرارداد تولید 113واگن از نوع قطار ملی را آماده شروع عملیات اجرایی دارد و درصورت تامین منابع مالی لازم، امکان تولید حداقل هزار واگن در 74ماه را داراست.
یکشنبه 11 تیر 1402
کد مطلب :
196106
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/oY87N
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved