• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 10 تیر 1402
کد مطلب : 196062
+
-

زخم شمشیر سامورایی!

ماجراجویی نوجوانان ایران با شکست مقابل ژاپن به پایان رسید

فرقی نمی‌کند روی کدام زمین، فرقی نمی‌کند در کدام رشته ورزشی، فرقی نمی‌کند در کدام تورنمنت؛ ما مقابل ژاپن شکست می‌خوریم و این حقیقتی است که دیگر نباید انکارش کرد. ورزش ایران در مقایسه با کشوری مثل ژاپن، در موضع ضعف قرار گرفته است. حتما به یاد دارید که آنها در جام‌ملت‌ها با تیم کی‌روش چه کردند، حتما به یاد دارید که آنها در لیگ ملت‌ها با تیم عطایی چه کردند و حتما دیده‌اید که آنها در جام‌ملت‌های نوجوانان با تیم حسین عبدی چه کردند. 3 هیچ پشت 3 هیچ و شکست بعد از شکست.
 
    این دیوار، بلند بود
پسران نوجوان ایران، جام‌ملت‌های موفقیت‌آمیزی داشتند. هدف اصلی این تیم، رسیدن به جام جهانی بود که در نهایت محقق شد. ایران در دور گروهی نیز، 3‌نمایش بسیار خوب داشت اما از شروع دور حذفی انگار بخشی از انرژی تیم تحلیل رفته بود. تیم عبدی مقابل یمن به دردسر افتاد و روبه‌روی ژاپن، تنها در دقایق کمی از مسابقه فوتبال بازی کرد. به‌نظر می‌رسید این دیوار، برای پریدن پسران ایران کمی بلند باشد. اگر ایران در سمت متفاوتی از جدول قرار می‌گرفت، احتمالا به فینال می‌رسید. چرا که از سوی دیگر، کره‌جنوبی راهی دیدار نهایی شده؛ تیمی که در دور گروهی مقابل ایران شکست خورده بود. با این حال حتی اگر راهی فینال هم می‌شدیم، سرنوشتی به جز باختن مقابل ژاپن انتظارمان را نمی‌کشید. آنها با فاصله محسوس، تیم بهتری بودند؛ حقیقتی که در نبرد قبلی‌شان با استرالیا نیز ثابت شده بود.
 
   حریف ترسناک
شاید برخی، فاصله ورزش ایران و ژاپن را نادیده بگیرند اما آمار همین مسئله را نشان می‌دهد. آنها به کمک برنامه‌ریزی طولانی و همچنین امکانات فوق‌العاده، به راحتی در مسیر موفقیت قرار می‌گیرند و ایران در بسیاری از رشته‌ها، با کمبود منابع و امکانات روبه‌روست. رقابت با کشوری که برای هر رشته‌ای در بهترین فرم ممکن مهیا می‌شود، اصلا ساده نیست. آنها حریفی ترسناک برای ورزش ایران به‌شمار می‌روند.
 
   هراس از نوع جام‌ملت‌ها
به‌نظر می‌رسد ژاپن بین خودش و آسیا فاصله ایجاد کرده است. تیم ملی فوتبال ایران در چند دوره گذشته از مقدماتی‌های جام‌جهانی، هرگز به سامورایی‌ها برخورد نکرده و حالا به‌نظر می‌رسد در جام‌ملت‌ها نیز ژاپن یک حریف بسیار دردسرساز برای ایران خواهد بود. باید امیدوار باشیم تا قبل از فینال جام، با سامورایی‌ها روبه‌رو نشویم چراکه شکست‌دادن آنها این روزها یک ماموریت غیرممکن برای تیم‌های ورزشی ایران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید