• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 10 تیر 1402
کد مطلب : 196058
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zmQxr
+
-

قهرمان تابستان

در سال‌های دوری سپاهان از جام، هیاهوی این باشگاه به پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی محدود شده است

قهرمان تابستان

بهروز رسایلی

سپاهان احتمالا «گران‌ترین» تیم ایران در فصول اخیر بوده است؛ باشگاهی صنعتی که همین فصل گذشته از رئیس فدراسیون فوتبال تا وزیر ورزش با ارائه کدهایی، از مخارج تقریبا 500‌میلیارد تومانی‌اش خبر دادند. به‌نظر می‌رسد این رویه برای فصل آتی هم حفظ شده و نوع خریدهای سپاهان نشان می‌دهد آنها اراده‌ای برای تغییر دست فرمان خود ندارند.

هجو «سقف» در اصفهان
سپاهان امسال هم فعالیتش را در بازار تابستانی با سر و صدای زیاد شروع کرد. تا زمان تنظیم این مطلب، 3 قرارداد درشت در این باشگاه بسته شده است. آنها در فرایندی پرسروصدا رضایتنامه پیام نیازمند را از باشگاه پورتیموننزه گرفتند و با گلر خود قرارداد قطعی بستند، در ادامه هم شاهد پیوستن رضا شکاری و کاوه رضایی به این تیم بودیم. این قراردادها بی‌گمان هزینه بالایی روی دست باشگاه گذاشته و در شرایطی که سازمان لیگ از سقف قرارداد 300یا 350‌میلیاردی برای تیم‌ها حرف زده، سپاهان با این مدل تیم بستن به وضوح در مسیر شکافتن این سقف گام بر می‌دارد. در مورد رقم رضایتنامه نیازمند، رسانه‌های پرتغالی از عددی حول و حوش یک میلیون یورو سخن گفتند که اگرچه با تکذیب باشگاه اصفهانی همراه شد، اما هنوز اسناد متفاوتی در این مورد ارائه نشده است. داستان رضا شکاری هم جالب است؛ بازیکنی که برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند رقم دریافت رضایتنامه‌اش از گل‌گهر 300 هزار دلار بوده است. حتی شایعه شده خود شکاری هم گویا در مذاکره با تراکتور بابت 2 فصل بازی از این باشگاه 100‌میلیارد تومان طلب کرده بود. حالا خودتان می‌توانید محاسبه کنید ببینید او از سپاهان چقدر خواسته. جذب کاوه رضایی هم هرگز ارزان نیست؛ بازیکنی که فقط بند غرامت درخواستی‌اش درصورت عدم‌حضور در استقلال 10 میلیارد تومان بوده است. بازیکنی که بابت بازی نکردن 10‌میلیارد می‌گیرد، فکر می‌کنید بابت بازی کردن چقدر دستمزد خواهد خواست؟

دست به فروش ندارند
در سال‌های اخیر فروش بازیکنان و دریافت پول بابت رضایتنامه آنها به شیوه‌ای رایج در درآمدزایی باشگاه‌ها تبدیل شده است. خیلی از تیم‌ها هم این کار را کرده‌اند؛ از پرسپولیس که مهدی طارمی را به قطری‌ها فروخت تا استقلال که مهدی قائدی را ترانسفر کرد، گل‌گهر که خودش تیکدری را از تراکتور خرید و حالا شکاری را به سپاهان فروخته است و سایر قضایا. نکته جالب اما اینجاست که سپاهان در این زمینه هم تمایلی به فروش بازیکنانش ندارد و اصلا زمانی که کسی حرف از احتمال جدایی بازیکنان این تیم می‌زند، شاهد عصبانیت برخی از مدیران باشگاه اصفهانی هستیم! به‌طور مثال می‌توانید ادبیات روزهای اخیر این باشگاه را در مورد شایعه جدایی رامین رضاییان و شهریار مغانلو مرور کنید.

بالاخره جام می‌گیرند؟
از بهار 1394که سپاهان به شکلی غیرمنتظره در اوج رقابت تراکتور و نفت تهران قهرمان لیگ برتر شد، دیگر دست طلایی‌پوشان به جام نرسیده است. این حسرت که می‌رود بالغ بر یک دهه شود، تناسبی با هزینه‌های بالای سپاهان ندارد. امسال این تیم کادرفنی گران‌قیمت پرتغالی‌اش را حفظ کرد و بدیهی است که با این شرایط کسب هیچ نتیجه‌ای غیراز قهرمانی در لیگ بیست‌وسوم توجیه نخواهد داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید