• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 9 تیر 1402
کد مطلب : 195924
+
-

گوی و میدان

این هفته هم میادین ورزشی شاهد رویدادهای ورزشی و اتفاقات جانبی متعددی بودند. از بیانیه حراست وزارت ورزش درباره اتفاقات ووشو و موفقیت نمایندگان ایران در کاپ آزاد اسکیت ایتالیا گرفته تا رکوردشکنی شناگر ایرانی در مسابقات انتخابی تیم‌‌ملی همگی حکایت از تحرک و پویایی در حوزه ورزش دارند. اگر شما هم در طول هفته فرصت نکرده‌اید مهم‌ترین اخبار این حوزه را دنبال کنید، مرور این بخش را از دست ندهید.

موفقیت نمایندگان ایران در اسکیت ایتالیا
این هفته رقابت‌های کاپ آزاد ایتالیا با کسب مدال نقره و برنز ماده ۳۰۰۰متر برای نمایندگان اسکیت ایران همراه بود. ورزشکاران اسکیت سرعت کشورمان روز شنبه در مسابقات کاپ آزاد بین‌المللی۲۰۲۳ لاکوئلای ایتالیا و در ماده ۳۰۰۰متر ۲مدال نقره و برنز کسب کردند. در این مسابقات آیناز عباسی مدال نقره و نیوشا نصیری مدال برنز را از آن خود کردند.

رکوردشکنی شناگر ایرانی
در جریان مسابقات شنای مسافت بلند، انتخابی تیم ملی به میزبانی استخر قهرمانی آزادی، محمد قاسمی موفق شد رکورد ماده ۴۰۰متر آزاد که پیش از این به نام خودش ثبت بود را بار دیگر جابه‌جا کند. این رقابت‌ها به‌منظور شرکت در اردوی آماده‌‌سازی‌ مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو۲۰۲۳ برگزار شد که قاسمی شناگر جوان و خوش‌آتیه تیم شهرری موفق به رکوردشکنی شد.

امضای تفاهمنامه همکاری بین کمیته المپیک و سازمان زندان‌ها
تفاهمنامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی به امضای محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک و غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی رسید. براساس این تفاهمنامه مقرر شد هردوطرف در زمینه توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی مشترک، فراهم کردن حضور زندانیان در مسابقات ورزشی و آزادی زندانیان ورزشکار واجد شرایط برابر با مقررات همکاری کنند.

صعود ۱۰پله‌ای ایران در رنکینگ تنیس
صعود ۱۰پله‌ای ایران در رنکینگ دیویس‌کاپ تنیس در این هفته رسانه‌ای شد. محمدرضا توکلی، سرمربی تیم ملی تنیس ایران درباره جایگاه تیم ملی در دیویس‌کاپ گفته: رنکینگ ما ۱۰پله بالاتر رفته و حالا نزدیک به تیم عربستان شده‌ایم و این اتفاق خیلی خوبی است. تمرینات به‌صورت برنامه‌ریزی شده آغاز و اردو را با ۶ بازیکن شروع کردیم. هفته آینده به ترکیب نهایی خواهیم رسید که ۵ نفر در آن جای دارند و تمرینات مخصوص مسابقات است که بازیکنان را به بالاترین سطح ممکن برای مسابقات برسانیم.

جده میزبان جام باشگاه‌های فوتبال جهان شد
فدراسیون فوتبال عربستان و فیفا تأیید کردند جام باشگاه‌های جهان بین ۱۲تا۲۲دسامبر۲۰۲۳ در شهر جده برگزار خواهد شد. این تصمیم پس از بازدید هیأت فیفا از جده به‌منظور ارزیابی آمادگی این شهر برای میزبانی مسابقات گرفته شد. این نخستین‌بار است عربستان میزبان این رقابت‌ها می‌شود.

شکاری به سپاهان پیوست
وینگر فصل گذشته تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان پس از توافق با تیم فوتبال سپاهان، قرارداد خود را با این باشگاه به‌مدت 2فصل امضا کرد. با توجه به درخواست ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان و پیگیری‌های هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه، این بازیکن، قرارداد خود را برای 2فصل با سپاهان امضا کرد. رضا شکاری پیش از این در تیم‌های گل‌گهر سیرجان، تراکتور و ذوب‌آهن در لیگ برتر ایران و تیم فوتبال روبین‌کازان روسیه به میدان رفته و در رده‌های مختلف نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان تیم ملی هم بازی کرده است.

دعوت بازیکنان به اردوی انتخابی تیم ملی والیبال بانوان
سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران 20بازیکن جدید را به اردوی انتخابی این تیم دعوت کرد. فاطمه رشیدی 20بازیکن جدید را به اردوی انتخابی و 3روزه تیم ملی زنان دعوت کرده‌است که بازیکنان دعوتی تمرینات خود را روزهای 11تا13تیرماه در کمپ تیم‌های ملی(کمپ چمران) در مجموعه ورزشی آزادی تهران پیگیری خواهند کرد. مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا از 11تا19شهریور به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد. تیم ملی والیبال بانوان ایران این هفته با پیروزی مقابل استرالیا در رتبه پنجم مسابقات چلنجرکاپ آسیا قرار گرفت تا رکورد جدیدی را برای کشورمان به ثبت برساند.

کشتی فرنگی در راه مسابقات مجارستان
ترکیب تیم منتخب کشتی آزاد و فرنگی ایران برای رقابت‌های رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در مجارستان مشخص شد. چهارمین و آخرین رقابت بین‌المللی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک روزهای ۲۲تا۲۵ تیرماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود. پیش از این ملی‌پوشان کشتی فرنگی در رقابت‌های رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در کرواسی، مصر و قرقیزستان شرکت کرده بودند. آزادکاران نیز در رقابت‌های کرواسی و مصر حضور داشتند و این آخرین مرحله از اعزام بین‌المللی آنان به شمار می‌رود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید