• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 9 تیر 1402
کد مطلب : 195922
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Lg0P4
+
-

ارمغان‌دوستی

روزهای این هفته به چارک ختم شد

ارمغان‌دوستی

زندگی بی‌آنکه آرام و قرار بگیرد و بدون توجه به حال خوب و بد ما سپری می‌شود و فقط خاطرات خوب و بدش برای ما به یادگار می‌مانند. دنیای خبر هم از این موضوع مستثنی نیست. اولش با هیجان و چالش و میانه‌اش با فخر و پایانش به عید مبارک قربان ختم شد.

پرسرعت‌ترین
3 تیر

فعالیت نخستین کشتی تندروی مسافری در جزیره کیش آغاز شد و زمان سفر با این شناور در مسیر بندر چارک به کیش و بالعکس به‌کمتر از نصف کاهش یافت. این کشتی قابلیت انتقال ۱۷۰نفر مسافر را دارد و با آغاز به کارش و افزایش تردد دریایی، بسیاری از مشکلات کیش‌وندان برای مراجعه به بنادر و جزیره‌های اطراف  برای انجام کارهای مختلف، رفع می‌شود. به‌گفته داریوش حامدخواه، سرپرست اداره کل بنادر کیش، با فعالیت این کشتی مسافری با سرعت ۲۳ گره دریایی، زمان تقریبی سفر در این مسیر از ۲ساعت به ۴۵دقیقه کاهش یافته است.

بیشترین
5 تیر

اشتغال بالای دانش‌آموختگان پزشکی

دانش‌آموختگان علوم پزشکی بیشترین سهم اشتغال در کشور را به‌خود اختصاص دادند. بعد از دانش‌آموختگان علوم پزشکی دانش‌آموختگان علوم انسانی بیشترین سهم اشتغال را به‌خود اختصاص داده‌اند و دانش‌آموختگان فنی و مهندسی در رتبه سوم و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و هنر نیز در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند. به‌گفته علی‌باقر طاهری، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی بیش از ۶۸درصد دانش‌آموختگان علوم پزشکی شاغل هستند و این عدد در علوم انسانی بیش از ۵۱درصد، در فنی و مهندسی بیش از ۴۹درصد، در علوم پایه بیش از ۴۴درصد، کشاورزی بیش از ۴۳درصد و در هنر بیش از ۳۶درصد است و می‌توان گفت ۵۲درصد دانش‌آموختگان شاغل هستند.

بهترین
6 تیر

«بی‌تاب» ساخته مهران احمدی جایزه بخش بهترین فیلم درام جشنواره جهانی فیلم‌های دانشجویی SWIFF نیویورک را از آن خود کرد. این فیلم موفق شد از میان ۱۳۸۶۸ فیلم ارسال شده از ۱۲۰کشور جهان به دومین جشنواره جهانی فیلم‌های دانشجویی، به‌عنوان نامزد نهایی بخش درام انتخاب و جایزه این جشنواره را دریافت کند. در ایمیل رسمی از جشنواره جهانی دانشجویی، داوران این دوره، فیلم «بی‌تاب» را اینگونه توصیف کردند: «فیلمی خلاقانه که مخاطب را درگیر و این امکان را می‌دهد تا فیلم را در سطوح مختلف تفسیر کند. این فیلم گواهی بر قدرت داستان‌گویی است که بینندگان را در سطح احساسی و فکری درگیر می‌کند.» فیلم «بی‌تاب» مورد استقبال همه داوران در SWIFF قرار گرفت.

تلخ‌ترین
7 تیر
پایان غمناک یوزهای فلات مرکزی

با مرگ آخرین یوز نر در استان یزد، پرونده یوزپلنگ در ایران مرکزی بسته شد روز یکشنبه خبری مبنی بر تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ نر با نام «هومینو»در پناهگاه حیات‌وحش آریز شهرستان بافق که حدود ۱۲سال سن داشت، منتشر شد. با مرگ این یوزپلنگ نر، پرونده یوز در ایران مرکزی و استان یزد بسته و گونه یوز در فلات مرکزی منقرض شد. استان یزد در گذشته یکی از زیستگاه‌های پویای یوزپلنگ آسیایی بود.

پیشروترین
8 تیر

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در حوزه مدیریت پسماند، موفق شد سامانه مدیریت پسماند صنایع را پیاده و اجرایی کند. به‌گفته سیدمجتبی مرتضوی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان هم‌اندیشان صنعت مشاور، این مجموعه دانش‌بنیان طرح عظیم مدیریت هوشمند پسماندهای پالایشگاهی و پتروشیمی کاملا مکانیزه را با استفاده از روش‌های بهبود فرایند و ابزارهای مناسب و نرم‌افزارهای کاربردی و استاندارد با دید مدیریت برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) در دستور کار خود قرار داد. این نرم‌افزار ۱۳ماژول(کنترل و برنامه‌ریزی تولیدی) دارد، این درحالی است که برخی از این ماژول‌ها رقیب ندارند و همچنین این محصول با کیفیت برتر از نمونه‌های خارجی، قیمتی بسیار پایین‌تر از آنها دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید