• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 6 تیر 1402
کد مطلب : 195728
+
-

اشتغال‌زایی برای 14هزار نفر در مازندران

مدیرکل صنعت معدن و تجارت مازندران، تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه‌کاره با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در این استان را ۴۲۰ واحد اعلام کرد. به گزارش مهر، نادعلی کهنسال گفت: «با تکمیل این واحدها برای ۱۴ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.»  وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان رشد یافته است، راه‌اندازی ۴۱۱ واحد صنعتی معدنی راکد و غیرفعال را از برنامه‌های کارگروه تسهیل بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰۰واحد باید در سال‌جاری به چرخه تولید برگردند. مدیرکل صنعت و معدن مازندران، شمار واحدهای صنعتی و تولیدی
تملک شده توسط بانک‌ها را ۳۷ واحد بیان کرد و گفت: ۵۲ واحد صنعتی معدنی ورشکسته در استان وجود دارد که فعال کردن آنها جزو برنامه‌هاست.
مدیرکل صنعت و معدن و تجارت مازندران به هدفگذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی در استان اشاره کرد و افزود: ۱۷۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه و ۳۱ هزار واحد بدون پروانه در استان فعالیت می‌کنند. کهنسال کنترل و نظارت در بازار را از دیگر اقدامات بیان و اظهار کرد: تشدید نظارت‌ها برای پیشگیری از تخلفات از برنامه‌های محوری این سازمان به‌شمار می‌رود. وی با بیان اینکه فعالیت‌های غیرقانونی معدنی در استان نداریم، گفت: 2واحد پروانه بهره‌برداری معدن در روستای برنت سوادکوه به‌دلیل مشکلات زیست‌محیطی در حال جابه‌جایی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید