• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 5 تیر 1402
کد مطلب : 195619
+
-

حراج هراس موتزارت!

زندگی پدیا
حراج هراس موتزارت!

مهتاب خسروشاهی

اگر از رابطه عاطفی می‌ترسید و هراس از زندگی عاشقانه را همواره به دوش می‌کشید، نگران نباشید! چون تنها نیستید و یکی از آهنگسازان بزرگ جهان نیز مانند شما دچار هراس کامل یا عمیق از رابطه عاطفی بوده است.
نامه‌ای که نشان می‌دهد «ولفگانگ آمادئوس موتزارت» آهنگساز و پیانیست اهل اتریش به «هراس کامل» یا «هراس عمیق» از زندگی عاشقانه‌اش دچار بوده، قرار است‌ ماه آینده میلادی (جولای 2023) در حراج بزرگ کریستی به حراج گذاشته شود.
تاریخ نامه 2 صفحه‌ای موتزارت، تابستان 1782میلادی است. موتزارت در این نامه به‌دلیل سوءتفاهمی که بین او و مادر همسرش ایجاد شده از دوست نزدیک خود مشاوره می‌خواهد. توماس وینینگ، رئیس بخش کتاب و نامه‌های حراج کریستی می‌گوید:«موتزارت در شرف اعزام پلیس برای بازگرداندن نامزدش بوده است که این مسئله به‌وضوح عواقب خطرناکی برای شهرت این هنرمند داشته است.» موتزارت در این نامه به طرز شگفت‌انگیزی قلبش را به روشنی کامل بیرون می‌ریزد. موتزارت در طول زندگی خود نامه‌های زیادی نوشته است اما وینینگ می‌گوید که مشاهده آنها در حراجی به‌ندرت اتفاق می‌افتد. موتزارت زمانی این نامه را می‌نویسد که به‌تازگی به وین -پایتخت اتریش- آمده و 26سال سن دارد. این درحالی است که زندگی حرفه‌ای او پس از موفقیت نخستین اُپرای بزرگش در حال اوج‌گیری است و زندگی عاشقانه‌اش «کمی پیچیده» شده است. چرا که او مشتاق بود تا پس از این موفقیت، ازدواج با کنستانزه – نامزد کنونی‌اش- را قطعی کند. وینینگ درباره موتزارت می‌گوید:«موتزارت پیشینه مذهبی قوی‌ای در خانواده داشته و کاتولیک است. بنابراین نامزدی طولانی او با کنستانزه اما و اگرهایی را برای او ایجاد کرده است. این نوع زندگی باعث شده تا طبیعت موتزارت به طبیعت رها و آزاد خود بازگشته و زندگی او از طراوت خوبی برخوردار شود.» موتزارت و کنستانزه مدت کوتاهی پس از تاریخ نوشتن این نامه با هم ازدواج و تا زمان مرگ موتزارت در سال 1791میلادی در سن 32سالگی با هم زندگی می‌کنند. ارزش تخمینی این نامه در حال حاضر 30تا 50هزار پوند معادل 380هزار و 490تا 634هزار و 150 دلار برآورد شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :