• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 4 تیر 1402
کد مطلب : 195543
+
-

با مردم/وعده رایگان‌شدن قبوض مشترکین کم‌مصرف چه شد؟

از جمله اقدامات مفید و مشوق، در راستای کاهش مصرف و عبور از بحران کم‌آبی و کمبود انرژی، وعده رایگان‌شدن قبوض مشترکین کم‌مصرف بود. اما ظاهرا این وعده در حد حرف و به‌اصطلاح روی کاغذ باقی مانده است. من خودم از مشترکین کم‌مصرفی هستم که قبض برقم 2500تومان شده است اما این طرح در موردم اجرا نشد و مجبور به پرداخت آن شدم. درست است که این مبلغ ناچیز است اما موجب دلسردی افرادی مثل من می‌شود که سعی در همکاری و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق داریم. مسئولان موظفند به قول‌هایی که می‌دهند پایبند باشند و به آن عمل کنند.
صارمی از تهران

هزینه ساخت خودروهای بی‌کیفیت در اختیار سایر نهادها قرار گیرد
واقعا وقت آن رسیده که دست مافیای خودرو از بازار کشور کوتاه شود. وجود این تعداد خودروی بی‌کیفیت که از ابتدایی‌ترین استانداردها هم برخوردار نیستند و به چند برابر قیمت تمام‌شده و واقعی به مردم فروخته می‌شوند موجب متضرر‌‌شدن و نارضایتی مردم و آلودگی محیط‌زیست شده است. پیشنهاد می‌کنم با واردات خودرو و متوقف‌کردن فعالیت این قبیل شرکت‌ها، بودجه آنها به سایر سازمان‌ها و نهادهایی تعلق گیرد که نقش مهم‌تر و مفید‌تری در جامعه دارند و عده بیشتری از مردم از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.
زعفرانی از اردبیل

حقوق والدین شهدا افزایش نداشته است
از ابتدای امسال هیچ افزایش حقوقی برای والدین شهدا اعمال نشده است؛ درحالی‌که همه سازمان‌ها و ادارات با شروع سال جدید و طبق روال، افزایش حقوق و مزایا داشته‌اند. خواهشمندیم مسئولان، این موضوع را بررسی و حل کنند تا حقی از والدین محترم شهدا ضایع نشود.
حیدری از تهران


پیامک
ساختمان‌سازی‌‌های حاشیه شهر با چه منطقی انجام می‌شود؟

وقتی که از مسیر اتوبان تهران به کرج و یا بالعکس عبور می‌کنیم شاهد ساخت انبوهی از آپارتمان‌هایی هستیم که اغلب نیمه کاره‌اند و یا اگر هم تکمیل شده‌اند کسی در آنها سکونت ندارد. واقعا جای تعجب است درحالی‌که ما با بحران کم‌آبی و انرژی روبه‌رو هستیم این همه ساختمان آن هم در حاشیه شهر ساخته شود! آیا سازندگان این بناها به تامین زیرساخت‌های آن فکر کرده‌اند؟ آیا می‌توانند امکانات ابتدایی مثل آب، برق و تلفن این ساختمان‌ها را فراهم کنند؟ در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌های چندطبقه در محدوده شهرک‌ها با مشکل فشار آب و قطعی مکرر برق روبه‌رو هستند و مسلما درصورت سکونت افراد بیشتر، این مشکل افزایش پیدا خواهد کرد.
چراغیان از تهران


قیمت مواد غذایی، بالا رفته ولی کیفیتشان پایین آمده است
 بسیاری از مواد غذایی و اقلام خوراکی در عرض چند روز یا حداکثر یک هفته افزایش قیمت پیدا می‌کنند. این در حالی است که از کیفیت و مقدارشان کاسته می‌شود! خود من یک لیتر شیر پاستوریزه را طی چند روز با اختلاف قیمت 3هزار تومانی خریداری کردم، درحالی‌که اصلا کیفیت سابق را نداشت. ضرورت دارد تا سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نظارت جدی‌تری را بر نحوه قیمت‌گذاری و کیفیت اقلام ارائه شده به مردم داشته باشد و درصورت تخلف، کارگاه و یا کارخانه خاطی را مجازات کند. اینکه هم قیمت‌ها افزایش پیدا کند و هم کیفیت و مقدار کم شود عین اجحاف و بی‌انصافی در حق مصرف‌کننده است.
غریب‌نواز از تهران

پیام
لزوم معرفی بیشتر شهر مراغه

مراغه یکی از شهرهایی است که آنطور که شایسته و درخور آن است معرفی نشده. این شهر آثار و ابنیه تاریخی ارزشمندی دارد مانند رصدخانه‌ای که به همت دانشمند مشهور ایران خواجه نصیرالدین طوسی احداث شده و یا بناهایی مانند گنبد کبود که مربوط به دوره سلجوقیان است. دیدنی‌های طبیعی این شهر هم کم نیستند مثل آبشار گورداغ و یا غار کبوتر. یقینا درصورت معرفی اصولی و گسترده، گردشگران داخلی و خارجی زیادی از مراغه دیدن خواهند کرد و این موضوع به رونق اقتصاد این شهر کمک بزرگی خواهد کرد.
لقاییان از مراغه

علت افزایش عوارض آزاد‌راه اندیمشک به خرم‌آباد چیست؟
 عوارض آزاد‌راه اندیمشک به خرم‌آباد و خرم‌آباد به اراک بدون هیچ تغییری در وضعیت این آزادراه‌ها، ظرف یک هفته 40درصد افزایش پیدا کرده است؟ دلیل این افزایش قیمت ناگهانی و غیرمنطقی چیست؟ افرادی هستند که به واسطه شغلشان به‌طور مرتب از این مسیر تردد می‌کنند و پرداخت مرتب این میزان از افزایش قیمت واقعا در توانشان نیست.
جواد از خرم‌آباد

نظافت معابر و جوی‌های منطقه جنت‌آباد مرکزی کافی و اصولی نیست
متأسفانه از مدت‌ها پیش نظافت معابر و لایروبی جوی‌های خیابان‌های رستمی، قربان‌زاده و صفرخانلو واقع در جنت‌آباد مرکزی به درستی و مرتب انجام نمی‌شود. در حال حاضر که وارد فصل گرما و تابستان شده‌ایم تابش آفتاب خصوصا هنگام ظهر، موجب انتشار بوی بسیار بد و جمع‌شدن حشراتی می‌شود که می‌توانند انواع بیماری‌ها را به انسان انتقال دهند.از مسئولان خواهشمندیم هر‌چه زودتر به این وضعیت رسیدگی کنند.
فلاح از تهران




 

این خبر را به اشتراک بگذارید