• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 تیر 1402
کد مطلب : 195484
+
-

قوانین سخت کشورها برای سگ‌ها و صاحبان‌شان

در کشورهای مختلف، قوانین سخت و بسیاری برای نگهداری از سگ و سگ‌گردانی وضع شده است؛ قوانین سخت با قدرت اجرایی قابل توجه در کشورهایی که پیشرو در هم‌زیستی با حیوانات به‌ویژه سگ‌ها بوده‌اند. دامنه قوانین اغلب کشورها، شرایط خرید سگ از مراکز معتبر، نحوه نگهداری و چگونگی مراقبت و رضایت دیگران را دربردارد.

انگلیس
سگ‌گردانی در انگلیس بدون استفاده از قلاده استاندارد برای حیوان، ممنوع است. همچنین سگ‌هایی که رفتار خشونت‌آمیز از خود در معابر شهری بروز دهند و یا سبب آزار و وحشت سایر شهروندان شوند بلافاصله به مراکز نگهداری از حیوانات تحویل داده می‌شوند و صاحبان آنها تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. مجازات فردی که سگش باعث ترس و وحشت شهروندان شده شامل جریمه نقدی و حبس تا حداکثر 6‌ماه است. اگر سگی به فرد یا افرادی حمله کند و به آنها آسیب زند، صاحب سگ با مجازاتی تا 2سال حبس مواجه خواهد شد.

آمریکا
در آمریکا ورود سگ‌ها در برخی از مکان‌ها مانند هتل‌ها و رستوران‌ها ممنوع است. در صورت ورود سگ به این اماکن و ایجاد خسارت، صاحب آن جریمه خواهد شد. قانون «صدا» هم یکی دیگر از قوانین سفت و سخت مرتبط با سگ‌های خانگی است. براساس این قانون، اگر شهروندی از سر و صدای زیاد سگ همسایه شکایت کند، صاحب سگ ضمن امضای تعهد کتبی، مکلف به پرداخت جریمه نقدی می‌شود. اگر این سر و صدا و شکایت‌ها ادامه پیدا کند، سگ به بازداشتگاه حیوانات انتقال داده می‌شود و بعد از آموزش‌های لازم به فرد دیگری واگذار خواهد شد.

هلند
در هلند هم آمار سگ‌های ولگرد و بدون صاحب صفر است و هم میزان حوادث ناشی از نگهداری آنها ناچیز. افرادی که به هر دلیل سگ‌های خود را در خیابان و شهر رها کنند با مجازات سنگین زندان مواجه خواهند بود و همچنین به نگهداری از سگ نیز مالیات تعلق می‌گیرد. صاحبان سگ اگر در این کشور از عقیم کردن یا واکسیناسیون حیوان خانگی خود سر باز زنند، به پرداخت جریمه‌ 16هزار دلاری و یا تحمل حبس معادل آن(3سال) محکوم خواهند شد. قانون جمع‌آوری فضولات سگ از معابر و پارک‌ها توسط صاحب آن نیز ازجمله قوانین مشترک در اغلب کشورهاست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :