• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
جمعه 2 تیر 1402
کد مطلب : 195408
+
-

10فرزندخوانده‌ مشهور دنیا

محمدصادق خسروی علیا؛ روزنامه‌نگار

شاید غافلگیرکننده باشد اما برخی از افراد معروف که چهره آنها برای شما آشناست، جزو کسانی هستند که به فرزندخواندگی پذیرفته شده بودند. فرزندخوانده‌های معروف دنیا یا از همان بدو تولد یا دوران کودکی تبدیل به فرزندخوانده شده و تحت سرپرستی والدین دیگری قرار گرفتند. در این بین ستاره‌هایی مثل نیکول ریچی و جیمی فاکس ازجمله افرادی بودند که حاضر شدند در رسانه‌ها به‌صورت مستقیم درباره فرزندخوانده‌بودنشان صحبت کنند.

 جیمی فاکس
مرد نقش‌های متفاوت

اریک مارلون بیشاپ، مشهور به جِیمی فاکس بازیگر، خواننده، ترانه‌سرا و کمدین است. نقش‌آفرینی او در فیلم «ری» باعث شد جیمی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی شود. او مدت‌کوتاهی بعد از به دنیا آمدنش توسط استر ماری و  مارک تالی به فرزند‌خواندگی گرفته شد.

 مرلین مونرو
افسانه سینما

مونرو، ششمین بانوی فهرست بزرگ‌ترین افسانه‌های زن روی پرده سینما در عصر طلایی سینماست. مادرش در دوره نوجوانی مرلین، دچار بیماری روحی و روانی و به بیمارستان منتقل شد و مرلین در پرورشگاه سرگردان تحت سرپرستی باقی ماند.
 
 بیل کلینتون
رئیس‌جمهوری که فرزندخوانده بود

چهل و دومین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا یک فرزنده‌خوانده بود. نام اصلی او «ویلیام جفرسون بلیث سوم» است. پدر او یک فروشنده در حال سفر بود که سه‌ماه قبل از اینکه بیل متولد شود از دنیا رفت. بعداز فوت پدر، مادر بیل او را به‌عنوان فرزندخوانده به پدربزرگ و مادربزرگش تحویل داد.

 نیکول ریچی
من فرزندخوانده‌ام

این هنرپیشه هم وقتی سه ساله بود، پدر و مادرش او را به زوج جوانی به نام برندا هاروی و لیونل ریچی سپردند. خانواده او از عهده مخارج او برنمی‌آمدند. ابتدا لیونل پدرخوانده او، فقط مسئولیت نگهداری نیکول را برعهده گرفته بود، اما وقتی نیکول به سن 9 سالگی رسید، خانواده ریچی تصمیم گرفتند او را به فرزند‌خواندگی بپذیرند. نیکول ریچی مانند جیمی فاکس در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که «من فرزند خوانده‌ام.»

کریستین چنووس
هنرمند تأثیرگذار

کریستین چنووس، هنرپیشه 58ساله‌ای است که در چند فیلم متفاوت نقش‌آفرینی کرده است. او در فیلم‌های سینمایی «پلنگ صورتی»، «عجیب‌تر از داستان»، «دویدن با قیچی»، «فرزندان»، «افسونگر»، «فرزندان ۲» و «شرور» حضور داشته است. کریستین پنج روزه بود که جری و جونی چنووس او را به فرزندخواندگی پذیرفتند.
 
استیو جابز
آقای خاص دنیای تکنولوژی

استیو جابز از پدری به نام «عبدالفتاح جان جندلی» اهل سوریه و مادری به نام «خوآن شیبل» که یک آلمانی – سوئیسی بود، متولد شد. بعد از چند سال مادر استیو به کالیفرنیا مهاجرت کرد و به‌خاطر شرایط مالی و اقتصادی او را به خانواده‌ای سپرد. پاول و کلارا جابز استیو را به‌عنوان فرزند‌خوانده پذیرفتند. استیو جابز در تحصیل موفقیت چشمگیری به‌دست نیاورد ولی استعداد خارق‌العاده‌ای در تجارت و دنیای رایانه‌ داشت و در همان جوانی راه موفقیت در کار را پیدا کرد.
 
ریموند آلن لیوتا
کارنامه درخشان

ریموند آلن لیوتا معروف به «ری لیوتا» بازیگر معروف هالیوود است که سال ۱۹۵۴ در نیوجرسی، به دنیا آمد. او نوزادی رها شده بود و در یک پرورشگاه نگهداری می‌شد. ریموند در 6ماهگی توسط شخصی به نام مری که مالک فروشگاه قطعات خودرو آلفرد لیوتا بود به فرزندی پذیرفته شد. او گفته می‌‌دانسته در کودکی به فرزندی پذیرفته شده‌ است. او یک کارآگاه خصوصی را برای یافتن موقعیت مادر بیولوژیکی خود در سال 2هزار استخدام کرد و بعدا ری لیوتا متوجه شد که او اسکاتلندی‌تبار است.

نلسون ماندلا
اسطوره مقاومت آفریقا

نلسون ماندلا، رهبر مقاومت علیه آپارتاید و نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دمکراتیک عمومی برگزیده شد. او قبل از ریاست‌جمهوری، رهبر کنگره ملی آفریقا بود. اما به‌خاطر فعالیت‌ و مقاومت مسلحانه مخفی علیه آپارتاید محاکمه و زندانی شد. رهبر مقاومت علیه آپارتاید نیز در 9سالگی به فرزند‌خواندگی پذیرفته شده بود. ماندلا در هفت سالگی، نخستین عضو خانواده خود بود که به مدرسه پا گذاشت.

مایکل بی
کارگردان فیلم‌های اکشن

مایکل بنجامین بی،‌ کارگردان و تهیه‌‌کننده‌ای است که او را بیشتر به‌خاطر ساخت فیلم‌های اکشن با بودجه کلان می‌شناسند. مایکل بی  را ‌یکی از موفق‌ترین کارگردانان تجاری تاریخ سینما می‌شناسند. او در کودکی توسط «هریت» و «جیم بی» به فرزندخواندگی پذیرفته شده است.

ریچارد برتون
ستاره نامدار ولز

نام اصلی ریچارد برتون، بازیگر نامدار ولزی ریچارد جنکیز است. ریچارد وقتی 17ساله بود ناظم مدرسه‌شان «فلیپ برتون» او را به فرزندخواندگی پذیرفت. اما به‌دلیل سن پایین «فلیپ» این فرزندخواندگی لغو شد، اما ریچارد قانونا نام خانوادگی خود را به «برتون» تغییر داد و  ناظم مدرسه را به‌عنوان پدرخوانده خود می‌دانست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید