• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 31 خرداد 1402
کد مطلب : 195245
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2LzB
+
-

برگ بازنده منافقین

فرانسه و آلبانی از فعالیت‌های گروهک منافقین ممانعت کردند

انتشار 2خبر درباره برخورد دولت‌های اروپایی با فعالیت‌های ضدایرانی گروهک تروریستی منافقین، از تغییر مسیر آنان در تعامل با ایران و ناامیدی‌شان از بی‌ثبات‌سازی جمهوری‌اسلامی حکایت دارد. مقام‌های امنیتی فرانسه با مطرح‌کردن نگرانی‌های امنیتی درباره برگزاری تجمع‌های سالانه گروهک منافقین، اجازه برگزاری نشست امسال را به فرقه رجوی ندادند. رسانه‌های آلبانی هم از حمله پلیس به اردوگاه منافقین در این کشور، موسوم به «اشرف3» در شهر بندری «دورس» خبر دادند. برخی گزارش‌ها از کشته‌شدن 2نفر و زخمی‌شدن حدود 100نفر از اعضای این گروهک حکایت دارند.

تغییر رویه؟
دولت فرانسه طی دهه‌های گذشته همواره به‌عنوان یکی از حامیان غربی گروهک‌ تروریستی منافقین به‌حساب آمده‌ و با وجود جنایت‌های گسترده این تروریست‌ها در به شهادت رساندن هزاران نفر از مردم ایران و حدود 200نفر از مقام‌های نظام جمهوری‌اسلامی، پاریس به‌عنوان مأمنی برای تروریست‌ها به‌حساب آمده‌است؛ رویه‌ای که طی ماه‌های گذشته و به‌ویژه پس‌از شعله‌ورشدن آتش اغتشاشات در ایران طی پاییز1401 وارد فاز تازه‌ای شد.
اکنون اما به‌نظر می‌رسد با توجه به شکست پروژه دولت‌های غربی در دامن‌زدن به بی‌ثباتی‌ها در ایران و ابراز تمایل آنان به ازسرگیری گفت‌وگوهای دیپلماتیک با تهران، شاهد تغییر رویه‌ای محسوس در رویکردهای خصمانه پاریس در قبال جمهوری‌اسلامی هستیم که جلوگیری از برگزاری نشست سالانه منافقین در پایتخت فرانسه، ازجمله نمودهای آن به‌حساب می‌آید. هرچند این اقدام فرانسه چند روز پس از سفر بن‌سلمان به پاریس و دیدار وی با مکرون هم شایان توجه و دقت است.

پیام روشن 2 اقدام
ممانعت مقام‌های امنیتی فرانسه از برگزاری نشست سالانه منافقین از یک‌سو و حمله پلیس آلبانی به اردوگاه منافقین در این کشور ازسوی دیگر با یک پیام روشن همراه است؛ اینکه دولت‌های اروپایی با ناامیدی از پروژه‌های اجرا‌شده به‌منظور  بی‌ثبات‌سازی ایران، اکنون درحال بازگشت به مسیر دیپلماسی با تهران هستند.
حدود 11روز پیش (20خردادماه1402) بود که امانوئل مصکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوی 90دقیقه‌ای با رئیس‌جمهور ایران، درباره ادامه مسیر تعامل با تهران رایزنی کرد.
درچنین شرایطی کارشناسان معتقدند اقدام اخیر پلیس فرانسه و آلبانی در برخورد با فعالیت‌های ضدامنیتی گروهک منافقین، باهدف کاهش تنش‌ها با جمهوری‌اسلامی  انجام شده‌است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید