• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 31 خرداد 1402
کد مطلب : 195179
+
-

شخصیت فرهنگی شهردار، ظرفیتی برای پایتخت

اعضای هیأت امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مطرح کرد

گزارش 2
شخصیت فرهنگی شهردار، ظرفیتی برای پایتخت

جلسه هیأت امنای سازمان فرهنگی شهرداری تهران با حضور وزیر ارشاد، رئیس سازمان صداوسیما، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر اعضای هیأت امنا در محل این سازمان برگزار شد.

خیالمان بابت مدیریت فرهنگی تهران راحت است
به ‌گزارش همشهری، در این جلسه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد با تقدیر از مدیریت فرهنگی تهران طی ماه‌های گذشته گفت: در دوره جدید بحمدالله شهردار تهران به ‌عنوان چهره‌ای آزمون پس‌داده سکان‌دار شهرداری است و از این جهت خیالمان بابت مدیریت فرهنگی تهران راحت است. تدبیر رهبر انقلاب در تشکیل این هیأت امنا با حضور مدیران اصلی فرهنگی کشور باعث شد تا حدی کارهای فرهنگی تهران نیز در چارچوب سیاست‌های کلی نظام قرار گیرد.
اسماعیلی ادامه داد: حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی کشور در این هیأت امنا برای رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری یک ظرفیت خوب ایجاد می‌کند تا با هم‌افزایی این دستگاه‌ها کارهای بزرگی در پایتخت انجام دهد. پیش از این نیز شاهد هم‌افزایی خوب سازمان فرهنگی هنری با وزارت ارشاد در زمینه‌های مختلف ازجمله برگزاری جشنواره فجر بودیم.

سال‌ها آرزو داشتیم مدیریت فرهنگی شهرداری تهران در خدمت آرمان‌های نظام قرار گیرد
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما نیز با تقدیر از عملکرد فرهنگی شهرداری تهران در جلسه هیأت امنای سازمان فرهنگی شهرداری تهران گفت: سال‌هاست آرزو داشتیم مدیریت فرهنگی شهرداری تهران در خدمت آرمان‌های نظام قرار گیرد و امروز به این هدف نزدیک شده‌ایم.
وی ادامه داد: گزارش ارائه شده توسط رئیس سازمان فرهنگی هنری در رابطه با اقدامات این سازمان امیدبخش بود. دستگاه‌های فرهنگی چالش‌هایی مانند هم دارند و برای عبور از این چالش‌ها بیش از هر اقدامی نیازمند به‌کارگیری رویکرد تحولی هستیم.
جبلی افزود: باید جایگاه والای فرهنگ در کشور توسط مدیران بالادستی درک شود. نادیده گرفتن فرهنگ در گذشته، باعث شده به این روز بیفتیم و به‌نظرم اتفاقات و هنجارشکنی‌هایی که این روزها در خیابان‌ها رخ می‌دهد کاملا پیش‌بینی‌پذیر و ماحصل به حاشیه رفتن فرهنگ بوده‌ است. بحمدالله شهردار فعلی تهران قبل از آنکه شهردار تهران بشود یک شخصیت فرهنگی بوده‌ و وجود ایشان در شهرداری تهران یکی از ظرفیت‌های بزرگ است.
جبلی تأکید کرد: در این مدت همکاری خوبی میان سازمان فرهنگی ‌و هنری شهرداری تهران و سازمان‌ صدا و سیما به‌ویژه در زمینه کودک‌ و نوجوان شکل گرفته‌ است. این اتفاق نقطه شروع همکاری ماست و باید به سایر زمینه‌ها تسری پیدا کند.
محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز به ‌عنوان یکی از اعضای هیأت امنای سازمان فرهنگی شهرداری تهران گفت: بخش مهمی از زندگی مردم در فضای مجازی می‌گذرد، اگر قصد داریم شهر تهران را به درستی مدیریت فرهنگی کنیم باید اهتمام ویژه‌ای به فضای مجازی داشته باشیم‌ و حتی پیشنهاد دارم یکی از زیرمجموعه‌های ذیل سازمان فرهنگی هنری به‌طور اختصاصی روی مدیریت فرهنگی فضای مجازی متمرکز شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید