• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 30 خرداد 1402
کد مطلب : 195123
+
-

نوید خاصه‌باف مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران

قفل سرمایه گذاری در تهران باز شد

در دوره حـضـور شهردار اسبق تهران سرمایه‌گذاران بسیاری در بخش‌های مختلف پایتخت پروژه‌هایی را شروع کرده و وارد عرصه شدند اما پس از آن و در دوره‌های بعدی رفتارهای قهری با سرمایه‌گذاران و سنگ‌اندازی‌ها باعث قفل بسیاری از پروژه‌ها شدند و راکد ماندند. حتی سرمایه‌گذاران به دادگاه‌ها رفتند.

 نتیجه این رفتار قهری نه‌تنها به سرمایه‌گذاران، بلکه به شهر هم آسیب زد چون پروژه‌ای که باید در حداقل 2تا 3سال تکمیل می‌شد، در همان مراحل اولیه باقی ماند و شهروندان از داشتن امکاناتی مانند پارکینگ  طـبقاتی، شهربازی، مجموعه‌های تفریحی و... بی‌بهره ماندند. البته این تمام ماجرا نبود چون گاهی سرمایه‌گذار از روی ناچاری بخش‌هایی از سرمایه قفل شده را برای جلوگیری از ضرر خود، به گروه‌های دیگری واگذار می کرد که در برخی موارد سرمایه شهرداری هم جزو آن بود.

همین موضوع باعث شد تا باز پای سرمایه‌گذاران به دادگاه‌ها باز شود و شهرداری برای احقاق حقوق مردم شکایت کند. به همین دلیل در برخی موارد اعتمادها کمرنگ شده است. اما در دوره مدیریت شهری جدید به شرط اینکه سنگ‌اندازی صورت نگیرد به‌دنبال بهره‌مندی از توان سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌های جدید هستیم. همچنین امیدواریم بتوانیم پروژه‌های قفل‌شده را آزاد کنیم و دوباره مشارکت در پایتخت رونق بگیرد.

در حال حاضر93 هزار میلیارد تومان کلان پروژه به‌عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در شهر تهران تعریف شده که تا 2سال آینده عملیاتی می‌شود. این پروژه‌ها شامل ساخت شهربازی، تونل، مراکز تفریحی و گردشگری، هتل و... است.

این خبر را به اشتراک بگذارید