• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1948
+
-

فوق‌العاده| آنجا که زلزله هم خنده‌دار است

زلزله
فوق‌العاده| آنجا که زلزله هم خنده‌دار است

وقتی که زلزله در مرز البرز و تهران، زمین را لرزاند، غریزه بقا، میلیون‌ها انسان را به تکاپو انداخت و هراسان به خیابان‌ها کشاند.

در همین لحظات اما، گروه اندکی از همین مردم، سرشار از حس طنز خود را به توییتر رساندند و با مهیب‌ترین پدیده طبیعی‌ای که در دهه‌های گذشته تهران شاهدش بوده، شوخی کردند. شوخی با هر چیزی، مطلقا هر چیزی، یکی از ویژگی‌های توییتر فارسی است و با وجود آنکه بارها با انتقادهایی از همین فضا مواجه شده، همچنان ادامه دارد. از مرگ شخصیت‌ها و قرعه سخت در جام جهانی گرفته تا تنش‌های خاورمیانه و بلایای طبیعی، هر چیزی در توییتر فارسی، دستمایه شوخی کاربران است. اینجا چند توییت که با استقبال کاربران دیگر هم مواجه شده را می‌توانید بخوانید:

  «آقا دیشب کوچک‌ترین زلزله‌ای می‌شد شوهر عمه‌ام ضربه مغزی می‌شد و می‌میرد، تا آخر شب با چکشی که تو لباسم مخفی کرده بودم رو سرش واستادم ولی خب متأسفانه قسمت نبود و نقشه‌ام با شکست مواجه شد»

 «میگه با زلزله شوخی نکنیم مگه کبریته؟»

 «بابام بعد زلزله اومد دنبالم، میگه مامانت ترسیده میگه بیا همه یه جا باشیم. گفتم تموم شد دیگه، گفت ببین خودت نیومدی‌ها، زلزله اومد مصاحبه نکنی بگی خانواده‌ام نیومدن دنبالم.»

 «هیشکی دیشب بعد از زلزله یه پیام نداد که خوبی یا نه،درسته من تهران نیستم ولی دلیل نمیشه که حالمو نپرسید»

 «همیشه یه کپه لباس به جای رخت‌آویز و کمد، رو دسته مبل ریخته که بابتش عذاب وجدان داریم. از دیشب توجیهش اینه که دم دست باشه واسه زلزله. فلذا دیگه عذاب وجدان نداریم!»

(رسم الخط کاربران حفظ شده است.)

 

جنگ توییتری ترکیه و امارات

تا همین چند سال پیش، به سختی می‌شد تصور کرد که ریتوییت کردن یک پست در توییتر، یک دعوای حسابی دیپلماتیک راه بیندازد. اما در دنیای امروزی، هر چیزی ممکن است.

بازنشر یک توییت توسط وزیر امورخارجه امارات که در آن به رفتار نامناسب «اجداد» عثمانی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با اعراب مدینه اشاره شده بود، حسابی در ترکیه سر و صدا به پا کرده است. اردوغان شخصا این اتهام عبدالله بن زاید را بدون نام بردن از او پاسخ داد و به این وزیر اماراتی توصیه کرد حدش را بداند. این اما پایان کار نبود و وزارت امورخاجه ترکیه، کاردار امارات را به‌خاطر این ریتوییت احضار کرد. آیا می‌توان تصور کرد در آینده‌ای نزدیک، ریتوییت کردن باعث بروز جنگ شود؟

 

533.3 میلیون‌دلار؛ یارانه پرداختی عربستان سعودی به شهروندان

دولت عربستان، برای کاهش اثرات برنامه‌های ریاضت اقتصادی، به 3 میلیون خانوار، بیش از نیم میلیارد دلار پول نقد پرداخت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید