• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
جمعه 26 خرداد 1402
کد مطلب : 194686
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/98OEZ
+
-

هشتگ‌های مجازی

کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته به موضوعات متعددی واکنش نشان دادند که در صدر هشتگ‌ها قرار گرفت.

#هلال‌احمر
صعود امدادگر هلال‌احمر یزد به قله آرارات
وحید دره شیری، عضو داوطلب و امدادگر هلال احمر یزد توانست به قله ۵ هزار و ۱۳۷ متری آرارات در کشور ترکیه صعود کند و پرچم جمعیت هلال احمر را بر فراز این قله به اهتزاز درآورد. دره شیری، گسترش صلح و دوستی و نشان‌دادن توان و آمادگی امدادی خود و امدادگران هلال احمر در برابر انواع بلایا و مخاطرات در کنار حفظ روحیه و شادابی را ازجمله اهداف این صعود عنوان کرد. این صعود مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت و هشتگ‌ هلال‌احمر دست به‌دست چرخید.

#برق
قطع برق ۳ وزارتخانه پرمصرف
کاهش مصرف برق و برخورد با پرمصرف‌ها موضوع پراهمیت این روزهاست که با نزدیکی به فصل تابستان و گرم‌شدن هوا، داغ‌تر شده است. مصرف برق کشور در روز شنبه به ۶۱ هزار و ۳۱۳ مگاوات رسید که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته رشد ۶.۵ درصدی داشت. به همین دلیل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، اشتراک برق ۱۵ نهاد عمومی ازجمله 3وزارتخانه را که به اخطارهای کاهش مصرف برق بی‌توجه بودند، قطع کرد. کاهش حداقل ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعت اداری و حداقل ۶۰ درصدی کاهش مصرف در ساعت غیراداری، توسط همه دستگاه‌های اجرایی، اداره‌ها، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی الزامی است.

#همدان
«سیر همدان» ثبت جهانی شد
سیر همدان پس از ۲ سال پیگیری با شماره آگهیAO-۱۲۷۳  به ثبت جهانی رسید. سرانجام پس از نزدیک به ۲ سال پیگیری و با اعلام رسمی دفتر بین‌المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی و فکری WIPO در ژنو سوئیس «سیر همدان» در روز ۱۸ خردادماه ۱۴۰۲ با شماره آگهی به شماره AO-۱۲۷۳ به ثبت جهانی رسید. بعد از ثبت جهانی کشمش ملایر و گردوی تویسرکان این سومین محصول کشاورزی استان همدان است که به ثبت جهانی می‌رسد.

#حمید_سبزواری
روز سرودهای انقلاب
نامگذاری ۲۲ خرداد، سالروز درگذشت استاد حمید سبزواری به‌عنوان «روز سرودهای انقلاب اسلامی» در شورای فرهنگ عمومی کشور تأیید شد و اکنون در مرحله طرح موضوع در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است. همزمان با هفتمین سالروز درگذشت استاد حمید سبزواری، آیین گرامیداشت پدر شعر انقلاب، عصر دوشنبه با حضور مسئولان شهری و مردم در جوار آرامگاه او در زادگاهش سبزوار برگزار شد. حسین آقاممتحنی، مشهور به حمید سبزواری، شاعر خوش‌ذوق و قریحه‌سبزواری با سرودها و منظومه‌های حماسی پرمحتوا، هنر خویش را در مسیر نهضت اسلامی به خدمت گرفت و با تجسم عینی روزهای سخت انقلاب به‌عنوان «پدر شعر انقلاب اسلامی ایران» جاودانه شد.

#قطعی_آب
کمبود آب در برخی مناطق تهران
از پنجشنبه ۱۸ خرداد‌ماه به‌علت جاری‌شدن سیل و ریزش سنگ‌های عظیم به مسیر انتقال آب از سد کرج و گل‌آلود شدن آب و قطع‌شدن مسیر آب، تأمین آب بخش‌هایی از مناطق تهران مختل شد و ساکنان مناطقی در غرب و مرکز شهر با افت فشار و قطعی پراکنده آب مواجه شدند، اما صبح روز چهارشنبه، محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از رفع مشکل قطعی آب در تهران خبر داد. به‌گفته او، تلاش‌های صورت‌گرفته سبب شد تا حد زیادی مشکلات برطرف شود و مردم دیگر با مشکل قطعی آب روبه‌رو نشوند.

#خودرو
انصراف ۵۰ هزار متقاضی خودرو

اگرچه تب خرید خودرو همچنان بالاست اما دوشنبه گذشته، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از انصراف ۵۰هزار نفر از متقاضیان خودرو در طرح فروش یکپارچه خبر داده وگفته؛ ۲۰ تا ۵۰ درصد متقاضیان خودروهای داخلی و مونتاژی از مرحله نخست طرح فروش یکپارچه انصراف داده و مابقی پول خرید خودرو را واریز نکرده‌اند. براساس گفته کارشناسان این حوزه، این مسئله تأیید می‌کند که اکثر افراد برای کسب سود در طرح شرکت کرده‌اند و حال که فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازاری کاهش یافته، از طرح خارج شده‌اند.

#اربعین
ثبت‌نام گذرنامه زیارتی زائران اربعین
تقریبا یک‌ماه تا فرارسیدن‌ماه محرم باقی مانده و زائران سفر اربعین از حالا دل‌های خود را روانه کربلا کرده‌اند. از این‌رو همزمان با اعلام زمان ثبت‌نام گذرنامه زائران اربعین کاربران فضای مجازی با این موضوع همراهی و آن را ترند کردند. از این‌رو براساس اعلام سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، متقاضیان دریافت و صدور گذرنامه زیارتی می‌توانند از 2 طریق مراجعه به سامانه پلیس من و دفاتر پلیس + 10 درخواست خود را ثبت کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید