مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه شناسایی، درمان و مددکاری دانشآموزان در معرض خطر و دارای اختلال سوء مصرف موادمخدر از سال تحصیلی ۹3-۹2 در مدارس کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی کشور با محوریت ستاد مبارزه با موادمخدر آغاز شد. نادر منصورکیایی افزود: قبل از اجرای طرح اورژانس اجتماعی دانشآموزان، سازمانهای مختلف سابقهای در مداخلات مربوط به درمان و بازتوانی دانشآموزان درگیر با اختلالات سوءمصرف موادمخدر نداشتند. مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راهاندازی طرح اورژانس اجتماعی دانشآموزان نیازمند هماهنگی بین دستگاههای مختلف و ارائه شیوهنامههای اجرایی بود، عنوان کرد: در سال تحصیلی ۹۳-۹۲طرح اورژانس اجتماعی دانشآموزان با برگزاری کارگاههای مختلف آغاز شده و با اقدامات مختلف و استفاده از تجربیات قبلی دستورالعمل فنی مربوط به شناسایی و بازتوانی دانشآموزان در معرض خطر تدوین شد. کیایی افزود: در سال تحصیلی ۹7-۹6 دستگاههای همکار طرح اورژانس اجتماعی دانشآموزان اعم از وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی کشور و قوه قضاییه نسخه بروزرسانی شده شیوهنامه اجرایی این طرح را تهیه و تدوین کردهاند. وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید طرح اورژانس اجتماعی وارد مرحله جدیدی میشود، عنوان کرد: تجربه اورژانس اجتماعی دانشآموزان کشور موجب شد تا آموزش و پرورش بعد از مقدمات فراهم شده در زمینه شناسایی دانشآموزان در معرض خطر مصرف موادمخدر، گامهای بزرگتری را برداشته و علاوه بر موضوع مصرف مواد به موضوعاتی مانند خودکشی و سایر آسیبهای اجتماعی در مدارس بپردازد.(ایلنا)
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب :
19456
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/xoGl
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved