• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194544
+
-

تندباد لحظه‌ای و کاهش نسبی دما در تهران

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای که از عصر دیروز در تهران جریان یافت، اواخر وقت امروز نیز ادامه می‌یابد و دمای هوای تهران تا یکشنبه هفته آینده با کاهش نسبی مواجه می‌شود.
بنا به اعلام سازمان هواشناسی با بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی، وضعیت جوی استان تهران امروز آسمان صاف تا کمی ابری در ساعات عصر تا اواخر شب با وقوع ناپایداری‌های محلی و رشد ابرهای همرفتی، وزش باد، گاهی وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه‌جنوبی استان گاهی همراه با تندباد لحظه‌ای و خیزش موقت گردوخاک و در نیمه‌شمالی به‌ویژه ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
بیشینه سرعت وزش باد و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای برای اواخر وقت امروز و احتمال بارش در همین ساعات در ارتفاعات شمال‌غرب و غرب استان و فردا در ارتفاعات شرقی استان مورد انتظار است.
تا روز یکشنبه پدیده غالب در استان وزش باد و با توجه به خیزش گردوخاک در استان‌های مجاور در طول روز در بعضی ساعات همراه با غبار و کاهش موقت کیفیت هوا خواهد بود.
از امروز تا روز یکشنبه نیز کاهش نسبی دما و سپس افزایش تدریجی و محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۴۰درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ساعت گذشته گزارش شده‌ است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید