• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194375
+
-

خدا به داد زنان آلمان برسد

خدا به داد زنان آلمان برسد

زن بودن، در بسیاری از جاهای دنیا، یک رنج همیشگی است و مردان چنان با آنها رفتار می‌کنند که انگار جنس دوم هستند. این بسیاری از جاهای دنیا، به همان اندازه که می‌تواند کشورهای جنگ‌زده در آفریقا و کشورهای به‌شدت فقیر باشد، می‌تواند کشورهایی از نظر اقتصادی پیشرفته و دمکراتیک هم باشد. با همه این‌ها اما انتشار نتایج یک نظرسنجی درباره خشونت علیه زنان در آلمان، بسیاری را شوکه کرده است. براساس این نظرسنجی، یک سوم مردان جوان در آلمان استفاده از خشونت علیه زنان را قابل‌قبول می‌دانند. این نظرسنجی توسط یک مؤسسه خیریه فعال در امور کودکان انجام شده و یافته‌های آن در یک روزنامه محلی، وست‌دویژه آلگماینه سایتونگ، منتشر شده است.
گروهی متشکل از 1000مرد و 1000زن که سن آنها بین 18تا35سال است در سراسر آلمان در این نظرسنجی مورد سؤال قرار گرفته‌اند. از میان مردان، 34درصدشان اعتراف کرده‌اند که در گذشته، نسبت به زنان زندگی‌شان خشونت به خرج داده‌اند تا به آنها احترام گذاشتن را یاد بدهند. 33درصد آنها هم گفته‌اند که از نظرشان این مسئله که حین بحث با زنان گاهی «دستشان سر بخورد» قابل ‌قبول است.
در این نظرسنجی همچنین مشخص شده است که انتظارات در یک رابطه بین زنان و مردان متفاوت است. بیش از نیمی از مردان در این نظرسنجی، مشخصا 52درصد، با «مدل نان‌آور - زن‌ خانه‌دار» ‌موافق هستند، یعنی حالتی که مردان بیشترین درآمد خانواده را برای خرج زندگی و مراقبت از بچه‌ها کسب کنند و وظایف خانه‌داری، نقش اولیه زنان دانسته شود، اما در مقابل دو سوم زنان با این مدل مخالف بوده و خواهان شراکت و تصمیم‌گیری برابر با مردان هستند.
حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان - 48درصد - با نمایش عمومی همجنس‌گرایی مخالفت کرده‌ و گفته‌اند که این کار، باعث آزار آنها می‌شود. یک گروه آلمانی با نام «سازمان فدرال برابری» نتایج این نظرسنجی را شوک‌آور خوانده است. این گروه در بیانیه‌ای نوشت: «از هر 3نفر مرد جوان یک نفر خشونت علیه زنان را قابل‌قبول می‌داند که این وضعیت باید فورا تغییر کند.»
کارستن کاسنر از یک گروه فعال برابری زنان و مردان هم خواستار تغییر شده و گفته است: «اینکه یک سوم مردان این نظرسنجی خشونت فیزیکی علیه زنان را بی‌اهمیت جلوه می‌دهند مشکل‌ساز است.» براساس آمار دولتی در آلمان، در سال2021 میلادی، 115هزار زن مورد خشونت خانگی قرار گرفته‌اند. آلمان همچنین یکی از بالاترین آمارهای قتل زنان در اروپا را دارد و پلیس جنایی فدرال آلمان گفته است که اوضاع به‌خاطر کرونا بدتر هم شده و آمار در 3سال اخیر، افزایش یافته است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید