• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 21 خرداد 1402
کد مطلب : 194094
+
-

سقف، شکست!

اولین اتفاق مهم نقل و انتقالاتی باشگاه‌های مدعی فوتبال ایران، تمدید قرارداد سپاهان با پیام نیازمند بود. سپاهان با باشگاه پورتومیننزه به توافق رسید و نیازمند را با یک قرارداد دائمی از این تیم جذب کرد. جالب اینکه طرف پرتغالی ماجرا، رقم لازم برای فروش پیام را یک‌میلیون یورو عنوان کرده است. با این حساب سپاهانی‌ها همین حالا بخش مهمی از سقف بودجه این فصل را فقط برای یک بازیکن پر کرده‌اند! با توجه به دستمزد نسبتا سنگین پیام در سپاهان، تیم اصفهانی برای رعایت سقف بودجه باید به فکر خداحافظی با چند ستاره باشد اما آیا چنین اتفاقی در عمل رخ خواهد داد؟
باشگاه‌های فوتبال ایران به لحاظ اقتصادی، فقدان تصمیم‌های هوشمندانه را احساس می‌کنند. باشگاه اجازه می‌دهد تا قرارداد بازیکن به پایان برسد و او آزادانه و به‌صورت رایگان راهی اروپا شود. پس از آن برای جذب قرضی همان بازیکن، پول پرداخت می‌کند و در نهایت برای خریدش دست به جیب می‌شود! یعنی باشگاه برای سنگربانی که زمانی خودش در عضویت این تیم بوده، رقم بزرگی پرداخت کرده و ضرر هنگفتی را به جان خریده است! این کامل‌ترین خلاصه باشگاهداری در فوتبال ایران به‌شمار می‌رود.
بر‌خلاف استقلال و پرسپولیس که هنوز وضعیت نیمکت‌شان برای فصل جدید روشن نشده، سپاهان به همکاری با مورایس ادامه می‌دهد. آنها می‌خواهند به هر قیمتی قهرمانی فصل آینده را جشن بگیرند. با این حال، ماجرای سقف بودجه می‌تواند به چالش مهمی برای این تیم تبدیل شود. آیا سپاهان راهی برای دور زدن این قانون پیدا خواهد کرد؟ با توجه به هزینه سنگین جذب نیازمند و همچنین رقم قابل‌توجه دستمزد اعضای خارجی کادر فنی، حفظ ترکیب فعلی برای سپاهان با رعایت سقف بودجه غیرممکن خواهد بود. از همین حالا این نگرانی در فوتبال ایران شکل می‌گیرد که این قانون هم مثل همه قوانین مشابه قبلی، فقط یک مشت دستورالعمل نمایشی باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :