• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 21 خرداد 1402
کد مطلب : 194093
+
-

ضربه فنی!

برخلاف آنچه از سوی باشگاه استقلال وعده داده شده بود، سرمربی جدید این تیم روز پنجشنبه معرفی نشد. به جای این اتفاق، 2روز بعد باشگاه فهرست اعضای کمیته فنی را اعلام کرد. این کمیته دقیقا قرار است چه نقشی در استقلال ایفا کند؟ آیا مسئولیت انتخاب سرمربی جدید تیم با این کمیته خواهد بود؟ از این گذشته، آیا تجربه‌های پیشین استفاده از کمیته فنی برای تصمیم‌های مهم در فوتبال ایران نتیجه‌بخش بوده‌اند؟ کمیته فنی اساسا چیزی بیشتر از یک ایده شکست‌خورده در فوتبال باشگاهی و ملی ایران است؟

  7 اسم برای یک انتخاب
کمیته فنی در این مقطع زمانی، دقیقا چه کمکی به استقلال خواهد کرد؟ طبیعتا در درجه اول، مدیرعامل جدید تیم باید معرفی شود و اعضای هیأت‌مدیره‌ای که روی کار می‌آیند، سرمربی جدید را تعیین کنند. اگر خروجی جلسه مجمع استقلال پایان همکاری با حجت کریمی بود، تکلیف اعضای کمیته فنی چه خواهد شد؟ به هرحال پرویز مظلومی، مجید نامجومطلق، رضا حسن‌زاده، سهراب بختیاری‌زاده، مهدی‌ پاشازاده، محمد مومنی و بهتاش فریبا، 7نفری هستند که کمیته فنی باشگاه استقلال را تشکیل داده‌اند؛ 7اسم که قرار است درنهایت یک اسم را به‌عنوان مربی جدید معرفی کنند. آیا بهتر نیست مدیرعامل باشگاه به تنهایی در این مورد تصمیم بگیرد و مسئولیت چنین اتفاقی را نیز به‌طور کامل بپذیرد؟

  مردی که همه جا هست
حضور پرویز مظلومی در این کمیته نیز در نوع خودش جالب است. مگر قرار نبود افراد فنی و فوتبالی در هیأت مدیره باشگاه قرار بگیرند تا دیگر نیازی به کمیته‌های فنی نباشد؟ مظلومی هم در هیأت‌مدیره حاضر است و هم عضو کمیته فنی به شمار می‌رود. او در باشگاه استقلال، همه جا هست و در حقیقت هیچ جا نیست! میزان تأثیر او در هیأت مدیره تا امروز چقدر بوده است؟ آیا مظلومی توانسته باری از روی دوش باشگاه بردارد که برای او یک پست جدید هم تعریف کرده‌اند؟

  نقشی در حد کشک
تعریف کمیته فنی در فوتبال ایران، دقیقا همان چیزی است که علی پروین سال‌ها قبل در مورد مدیر فنی به زبان آورده بود؛ کشک. اگر باور ندارید، کافی است به ماجراهای کمیته فنی فدراسیون فوتبال رجوع کنید. درست وقتی کمیته فنی تصمیم به برکناری اسکوچیچ گرفت، فدراسیون با او ادامه داد و درست وقتی کمیته فنی تصمیم گرفت با مربی ایرانی ادامه بدهد، کی‌روش انتخاب شد! این داستان همیشگی فوتبال ایران است و در استقلال نیز درست به همین شیوه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید