• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
یکشنبه 21 خرداد 1402
کد مطلب : 194091
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lODM7
+
-

نسل نو، سلام

والیبال ایران با شکست چین و درخشش بازیکنانش به نخستین پیروزی خود در لیگ ملت‌ها رسید و امروز با اسلوونی بازی می‌کند

تیتر یک
نسل نو، سلام

ایران به یک پیروزی نیاز داشت تا از بحران خارج شود؛ این پیروزی دیروز در بازی با چین به‌دست آمد. تیم ملی ایران که طبق معمول شروع خوبی در لیگ ملت‌های والیبال نداشت، در بازی اول شکست بدی را مقابل ژاپن تجربه کرد، بازی برده را به لهستان واگذار کرد اما دیروز، روز متفاوتی برایش بود. چین حریف سرسختی برای ایران نبود و سابقه بازی 2تیم این را تأیید می‌کند. ایران 24بازی برده مقابل چین داشت و 17بازی باخته. چین یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ این دوره است با این حال بردن این تیم هم چندان راحت به‌نظر نمی‌رسید چراکه در بازی اول بلغارستان را شکست داده بود. اما بردن این تیم می‌توانست مهم‌ترین اتفاق ممکن برای ایران باشد.
بازیکنان ایران برای ادامه لیگ، بیش از هر چیزی به اعتماد به‌نفس و روحیه نیاز داشتند و هیچ‌چیز به اندازه یک برد، نمی‌توانست این دو را به آنها بدهد. ایران دیروز بازی را خوب شروع نکرد و ست اول را 25-23 از دست داد اما 3ست بعدی متفاوت ظاهر شد. 25 بر 15، 25 بر 20و 25 بر 14؛ این نتایج برتری مطلق ایران و بازی خوب این تیم را نشان می‌دهد. آنهایی که هنوز از نظر فنی ایرادهایی به تیم بهروز عطایی دارند، پیروزی در مقابل چین را ملاک مناسبی برای تأیید کیفیت تیم نمی‌دانند، به هر حال در بازی دیروز چین در مقایسه با خودش هم خوب بازی نکرد، به‌خصوص اینکه یک بازی بیشتر از ایران انجام داده بود و خسته‌تر بود. با این حال هم نتیجه‌ای که در این بازی به‌دست آمد و هم بازی‌ای که بازیکنان به نمایش گذاشتند، هم به‌خود آنها روحیه داد و هم هواداران را راضی کرد. بازیکنان همانطور که محمد موسوی کاپیتان تیم بعد از بازی گفت، به این پیروزی نیاز داشتند و برای رسیدن به آن همه کار کردند. آنها از ضعف چین و بیش از آن از توانایی‌های خودشان استفاده کردند و بازی را بردند. آنها حالا مهر تأیید را از بیشتر کسانی که بازی دیروز را تماشا کردند، گرفته‌اند و با خیال راحت بازی‌های بعدی را انجام می‌دهند. این پیروزی بیش از  همه به نفع  بازیکنان جدید شد. آنها هرچند روزهای قبل هم خودی نشان داده بودند، اما دیروز  درخشیدند  و والیبال را به آینده امیدوار کردند.  ایران امروز صبح بازی مهم دیگری در پیش دارد. به وقت صبحانه در تهران، تیم باید مقابل اسلوونی قرار بگیرد. اسلوونی فرانسه را شکست داده و با اینکه فرانسه با تیم اصلی‌اش به ژاپن نرفته اما همین نتیجه می‌تواند بازیکنان ایران به‌خصوص جوانان تیم را دچار استرس کند. این بازی آخر ایران در هفته اول لیگ است. نظر خیلی‌ها این است که آنها اگر امروز هم مثل دیروز بازی کنند، می‌توانند با دست پر ژاپن را ترک کنند. ایران تا قبل از بازی با چین در رده چهاردهم بود اما دیروز به لطف 3امتیاز بازی با چین و یک امتیاز بازی با لهستان تا رده نهم بالا آ‌مد.
در بازی دیروز تقریبا همه بازیکنان ایران خوب بودند. از حضرت‌پور لیبروی تیم گرفته که در بعضی از صحنه‌ها با پاس‌هایش همه را غافلگیر کرد تا جوانانی مثل خانزاده و ولی‌پور. اما ستاره تیم فقط یک نفر بود؛ امین اسماعیل‌نژاد. امین هرچند در ست اول به‌خاطر یک اشتباه به هم ریخت اما در ست‌های بعدی توانست خودش را جمع کند. امتیازات او در بازی دیروز حتی از امتیازات تیم برنده در یک ست هم بیشتر بود؛ 26امتیاز. امین با سرویس‌هایش، با ضربه‌های قدرتی‌اش و با هوشش توانست بهترین بازیکن ایران و بازی باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید