• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
شنبه 20 خرداد 1402
کد مطلب : 194035
+
-

آذربایجان اویاخدی

در جریان سفر دو روزه رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی بیش از 30 پروژه به بهره‌برداری رسید

گزارش
آذربایجان اویاخدی

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

قطار سفرهای استانی دولت ‌سیزدهم در دور دوم، درحالی از ایستگاه پنجم عبور کرد که حضور 2روزه سیدابراهیم رئیسی در آذربایجان‌شرقی با دستاوردهای مهمی به‌ویژه در حوزه اقتصادی برای این استان همراه بود؛ دستاوردهایی که  با تحقق حدود 30 پروژه، زیرساخت‌های مناسب برای جهش اقتصادی این استان را فراهم می‌کند.

بازتاب گسترده استقبال باشکوه از رئیسی
استقبال باشکوه از رئیس‌جمهور، یکی از اصلی‌ترین جلوه‌های سفر 2روزه رئیسی به دیار شهریار بود. حضور کم‌نظیر مردم تبریز برای استقبال از رئیس دولت‌سیزدهم در روز نخست و حضور پرشور مردم شهرستان چاراویماق در مراسم سخنرانی رئیسی در روز دوم سفر، توجه بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به ‌خود جلب کرد و قاب‌های زیبایی از همراهی مردم آذربایجان‌شرقی با دولت و نظام را به تصویر کشید. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن تصاویری از استقبال مردم آذربایجان‌شرقی از رئیس‌جمهور، این موضوع را تصویر بی‌بدیلی از حمایت مردم از نظام و انقلاب دانستند.

برنامه‌های روز نخست‌ سفر
در این سفر که جمعی از اعضای کابینه، رئیس دولت‌سیزدهم را همراهی می‌کردند، مصوبات سفر قبلی هیأت‌دولت به آذربایجان‌شرقی پیگیری شد. بازدید از کارخانه‌های بزرگ‌صنعتی، نشست با فعالان اقتصادی، هنرمندان و فعالان‌فرهنگی، برگزاری جشن احیای ۲۲۰واحد تولیدی راکد و راه‌اندازی پروژه راه‌آهن «تبریز-میانه» ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های نخستین‌روز سفر رئیسی به این استان بود.

در دومین روز سفر چه گذشت؟
حضور در اجتماع باشکوه مردم چاراویماق، بهره‌برداری از 3پروژه آب و برق در استان، نشست با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، بهره‌برداری از راه‌آهن بستان‌آباد-خاوران و بهره‌برداری از پروژه‌های آب و برق در شهرستان میانه از مهم‌ترین برنامه‌های دومین روز سفر رئیسی به آذربایجان‌شرقی بود.

مهم‌ترین دستاوردها
سفر 2روزه رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیأت‌دولت به آذربایجان‌شرقی با دستاوردها و برنامه‌های قابل‌توجه دیگری هم همراه بود که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می‌شود:
صدور 3دستور مهم به‌منظور توسعه صنعت چرم تبریز
افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان‌شرقی با ظرفیت تولید ۴هزار دستگاه
رونمایی از 2محصول جدید شرکت تراکتورسازی ایران
افتتاح ۴۵۰هکتار از شبکه پایاب سد سهند
آغاز عملیات اجرایی خط3 متروی تبریز
افتتاح طرح‌های گردشگری در تبریز
آبگیری بزرگ‌ترین مزرعه آرتمیای کشور در عجب‌شیر
دستور رئیس‌جمهور برای اختصاص ۵۰هزار میلیارد ریال اعتبار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی

افتتاح بر زمین‌مانده‌ها

دومین روز سفر رئیسی به آذربایجان‌شرقی اما یک نکته ویژه داشت؛ بهره‌برداری از طرح‌هایی که طی 2دهه گذشته بی‌سرانجام مانده بود. یکی از طرح‌هایی که پس‌از حدود 20سال انتظار به‌ بهره‌برداری رسید، پروژه آبرسانی به میانه از سد گرمی‌چای، شامل مرحله نخست سد گرمی چای، تصفیه‌خانه و خط انتقال ۴۹‌کیلومتری بود؛ پروژه‌ای که با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این پروژه، مردم میانه، شهر تَرک و ۱۷روستای واقع در مسیر، از آب آشامیدنی سالم و باکیفیت بالا برخوردار شدند. ازسوی دیگر راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز با طولانی‌ترین پل قوسی دوخطه راه‌آهن ایران، پس‌از گذشت حدود 22سال به‌بهره‌برداری رسید.

توطئه‌های نفاق
حضور در جمع مردم منطقه چاراویماق و هشترود از دیگر برنامه‌های دومین‌ روز سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان‌شرقی بود. رئیسی طی سخنانی، مسئولان استانی را مکلف کرد کمیته‌ای با حضور مسئولان و صاحب‌نظران منطقه و استان تشکیل دهند تا در مدت حداکثر 2ماه راهکارهای فعال کردن ظرفیت‌های چاراویماق و هشترود را بررسی و تدوین کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه مردم نشان دادند عشق‌شان به نظام، ولایت و خون شهدا همیشگی است، ادامه داد: مردم آذربایجان، نه فقط آذربایجان ایران، بلکه حتی آذربایجانی که در همسایگی ماست، نشان دادند عشق، ارادت و دلبستگی‌شان به شکلی نیست که بشود با توطئه‌ها و فتنه‌ها در میان آنها جدایی انداخت و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان بین این مردم و آن مردم جدایی‌ انداخت.

ارزیابی عملکرد مدیران؛ دستورکار ویژه دور دوم سفرهای استانی

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور: یکی از دستورکارهای دور دوم سفرهای استانی، ارزیابی عملکرد مدیران است. این ارزیابی‌ها قبل سفر و با دقت و جزئیات انجام می‌شود.تمرکز اصلی دولت در دور دوم سفرهای استانی، عمل به تعهدات دور نخست است و سعی کردیم کمتر طرح عمرانی جدید ایجاد کنیم. با توجه به اینکه دور نخست هنوز سازوکار اجرایی دولت شکل نگرفته بود بنا شد برای دور دوم سفر به استان‌ها، اعتبارات مناسبی درنظر گرفته شود.















 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :