• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 19 خرداد 1402
کد مطلب : 193950
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oY7yN
+
-

تزریق شادی و نشاط

میلیون‌ها شهروند از برنامه‌های تفریحی، ورزشی و فرهنگی شهرداری تهران بهره ‌برده‌اند

گزارش
تزریق شادی و نشاط

سعیده مرادی-روزنامه‌نگار

مدیریت شهری به روح و کالبدپایتخت توجه و تأکید ویژه داشته است، در همین راستا علاوه بر افتتاح‌های عمرانی بزرگ و کوچک در قالب سراهای محله، بوستان‌های بانوان، اماکن ورزشی، شهردخت و... دیگر پروژه‌های فرهنگی و ورزشی، مانند مسابقه‌ها، جشنواره‌ها و گردهمایی‌های متعددی در مناسبت‌های مختلف و با عنوان‌های متنوع برگزار شده یا در حال برگزاری است. در این گزارش بخشی از مهم‌ترین رویدادهای تفریحی، فرهنگی و  ورزشی تهران در ماه گذشته که هر کدام پذیرای شهروندان بسیاری بوده شرح داده شده است.

 نخستین جام ‌بازی‌های الکترونیک
زمان: ۲۳ تا ۳۰بهمن۱۴۰۱   مکان: برج میلاد
تعداد شرکت‌کنندگان: ۶هزار نفر
اقدامات: نخستین جام ‌بازی‌های الکترونیک به همت سازمان ورزش شهرداری تهران و در قالب سلسله جشنواره‌های آرمان برگزار شد. در این جشنواره هر روز 1000 نفر در رشته‌های مختلف برای کسب جایزه بزرگ۱۰۰میلیون ‌تومانی با هم رقابت کردند. هدف از برگزاری این دوره از مسابقات ایجاد شور و نشاط اجتماعی در میان شهروندان (نوجوانان و جوانان) و کشف استعدادها در این حوزه بوده است.

 پیامبر مهربانی
زمان:
۲۲ مهر‌ماه ۱۴۰۱    مکان: میدان ولیعصرعج
تعدادشرکت‌کنندگان: هزاران نفر
اقدامات: در جشن بزرگ میلاد پیامبر مهربانی گروه سرود نوجوانان اجرا داشتند و هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود موکب‌هایی با برنامه‌ها و رویکرد‌های مختلفی در مسیر منتهی به میدان ولیعصرعج برپا کردند. موکب‌های شهرداری تهران نیز پذیرای حاضران بود.

قهرمان شهر
زمان: تیرماه ۱۴۰۱   مکان: بوستان آب و آتش
تعدادشرکت‌کنندگان: بیش از ۶۰۰ هزار نفر
اقدامات: جشنواره و افتتاحیه فعالیت‌های تفریحی ورزشی محله‌های شهر تهران با عنوان قهرمان شهر در ۸ رشته ورزشی مردان و زنان برگزار شد. این مسابقات تمام رده‌های سنی را شامل می‌شد و به‌صورت تیمی و انفرادی بود. در نخستین دوره این رقابت‌ها که در 3 مرحله محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برگزار شد قهرمانان آقا و خانم شهر در هر رشته مشخص شدند. این مسابقه امسال هم با کیفیت و کمیت بیشتر نسبت به دوره قبل برگزار می‌شود. تابستان امسال مسابقاتی با عنوان«جشنواره تفریحی ورزشی» از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در بوستان آب و آتش برگزار می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند از این جشنواره استفاده کنند.

 مهرانه
زمان: ۱۹ تیر ۱۴۰۱    مکان: برج میلاد
تعدادشرکت‌کنندگان:۱۱۴ زوج و بیش از هزار نفر از خانواده آنها
اقدامات: جشن ازدواج ۱۱۴زوج دارای معلولیت با حضور خانواده معلولان و همکاری سازمان بهزیستی استان تهران و شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. مهم‌ترین هدف این برنامه ترویج ازدواج افراد معلول بود. این زوج‌ها در محدوده سنی ۲۴ تا ۵۱ سال از گروه‌های مختلف بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی و کم‌توان ذهنی با معلولیت خفیف بودند که با مشاوره‌های سازمان بهزیستی کشور با یکدیگر آشنا شدند.

جام پرچم
زمان: دی و بهمن ماه‌۱۴۰۱    مکان: محله‌های شهر تهران
تعدادشرکت‌کنندگان: بیش از ۱۰ هزار نفر
اقدامات: المپیاد ورزشی جام پرچم در رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال، شنا، تکواندو، والیبال، کشتی، بسکتبال، ووشو، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری و آمادگی جسمانی در محله‌های شهر تهران اجرا شد.

نشاط سالمندی
زمان: نیمه اول ۱۴۰۱   مکان: بوستان‌های محله‌ها
تعدادشرکت‌کنندگان: بیش از ۱۰ هزار نفر
اقدامات: شهرداری تهران با هدف افزایش و تقویت روحیه نشاط و شادابی در سالمندان و ایجاد همبستگی اجتماعی در میان این قشر، بازی‌های نشاط سالمندی را در بوستان‌های تهران برگزار کرد. این جشنواره شامل بخش‌های متنوعی ازجمله بخش‌های هنری، مسابقات ورزشی، مشاوره و آموزش‌های بهداشتی ویژه سالمندان بود.

یادواره شهید حاج قاسم
زمان: نیمه دوم سال گذشته    مکان: ۳۵۴ محله تهران
تعدادشرکت‌کنندگان: بیش از ۳۵۰ هزار نفر
اقدامات: این رویداد با هدف ترویج و توسعه ورزش، ایجاد شور و نشاط و تحرک بخشی به شهروندان، فراهم‌سازی‌ کشف استعداد‌های فردی و تیمی، ارتقای آمادگی جسمانی و افزایش حس احترام به قوانین گروهی و مقررات اجتماعی برپا شد. این لیگ که ویژه بانوان در 3 رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بود در ۱۰رشته ورزشی بود.

 جشنواره مردمی آرمان
زمان: در حال اجرا   مکان:محله‌های شهر تهران
تعدادشرکت‌کنندگان:هزاران نفر
اقدامات: از سال گذشته سلسله جشنواره‌هایی با عنوان آرمان در بخش‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در حال اجراست. یکی از بخش‌های این جشنواره، فعالیت‌های مذهبی ازجمله مداحی، مسابقات قرآنی و... است که در ۱۲۲ ناحیه تهران برگزار ‌می‌شود. همچنین رقابت‌های بزرگ رالی خانوادگی در 2 حوزه نقشه‌خوانی و خوب‌رانی که در 26خرداد برگزار خواهد شد ذیل این جشنواره است.







 سایر برنامه‌ها
  جشنواره ملی گوهرشاد
  جایزه ملی حضرت خدیجه‌س
  اکران مسابقات جام جهانی فوتبال
  المپیاد مدارس فوتبال
  اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها
  کنسرت  نمایشی «راه عشق»
  برپایی کاروان‌های سیار استقبال از بهار

این خبر را به اشتراک بگذارید